برگزاری نمایشگاه ملی پژوهش، اشتغال و توسعه در قزوین

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قزوین از برگزاری نمایشگاه ملی پژوهش، فناوری، اشتغال و توسعه در قزوین از 25 تا 27 آذر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، یوسف گرجی پیش از ظهر امروز (18 آذر) در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان برگزار شد، بیان کرد: از 25 تا 30 آذر ماه به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است که در این هفته نمایشگاه ملی پژوهش، فناوری، اشتغال و توسعه توسط این دانشگاه در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار می شود.
 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مأموریت دانشگاه علمی کاربردی این است که آموزشی ارائه دهد مرتبط با بازار کار و اشتغال باشد و به صورت مهارتی و تخصصی برای شغل خاصی به افراد آموزش دهد، در این نمایشگاه رشته های موجود در این دانشگاه معرفی می شوند.
 

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قزوین اضافه کرد: در واقع در این نمایشگاه کلینیک اشتغال و کارآفرینی ایجاد کرده و افرادی متخصص در خصوص چگونگی آموزش رشته ها توضیحاتی را ارائه می دهند.
 

وی افزود: برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی و بومی از دیگر بخش های این نمایشگاه است و بخش دیگر این نمایشگاه، نمایش توانمندی مراکز استان در حوزه اشتغال است زیرا هدف این است که بازار اشتغال ایجاد کنیم، بنابراین صنایع و دستگاه های مهارتی باید از این بخش استقبال کنند.
 

گرجی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما در نمایشگاه این است که مراکز خود را معرفی کرده تا سرمایه گذاری های موازی در استان صورت نگیرد زیرا هزینه ای که می گذاریم منابع ملی است و نباید هدر رود و باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.
 

وی اعلام کرد: هدف دیگر معرفی مخترعان و مبتکران به اساتید مرکز و استان است زیرا وظیفه ما در بخش آموزش این است که بهترین ها را به جامعه معرفی کنیم.
 

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قزوین به برنامه های جانبی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در کنار این نمایشگاه کارگاه هایی نظیر کارآفرینی در حوزه آی تی، کارآفرینی در حوزه صنعت ساختمان، کارآفرینی در حوزه کشاورزی، کارآفرینی در حوزه برق و الکترونیک، کارآفرینی در حوزه مکانیک از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.
 

وی یادآور شد: تاکنون 30 دستگاه اجرایی و دانشگاهی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده و درخواست غرفه کردند و علاقمندان به این نمایشگاه می توانند از ساعت 10 تا 17 بعدازظهر از این نمایشگاه بازدید کنند.
 

گرجی در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهش اظهار کرد: محور اصلی کیفیت بخشی به آموزش، پژوهش است و متأسفانه در سال های گذشته بخش پژوهش و ارتباط دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های نظری با صنعت و پژوهش کمرنگ بوده و در دولت های قبل برای برطرف کردن این مشکل، بخشی از درآمد ملی به بخش پژوهش اختصاص دادند.
 

وی تأکید کرد: این امر کمک شایانی را به این حوزه کرد و در دولت قبلی شاهد نتایج این امر بودیم به طوری که رتبه علمی ما در جهان تغییر کرد و به شانزدهم رسید و در خاورمیانه نیز به رتبه نخست رسید و همه اینها بر اساس نقشه جامع علمی کشور بود که بر اساس این نقشه باید در سال 1404 رتبه کشور ما در دنیا به پانزدهم و در خاورمیانه به اول برسد.
 

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قزوین با تأکید بر لزوم ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت باید افزایش یابد زیرا این امر موجب می شود تا صنایع و کارخانجات آزمایشگاهی برای دانشگاه ها شوند و نیازهای بخش اشتغال احصا شده و بر این اساس نیز آموزش صورت گیرد.
 

وی اعلام کرد: از همین رو از سال 70 اقداماتی شد تا ارتباط با صنعت قوی تر شود، بنابراین مراکز آموزشی مهارتی تقویت شد و دانشگاه جامع علمی و کاربردی در سال 72 تأسیس شد و آغاز به کار کرد و امروز در جایگاهی هستیم که 700 هزار دانشجو در 968 مرکز آموزشی دانشگاه های علمی و کاربردی و در 600 رشته مهارتی تحصیل می کنند.
 

گرجی عنوان کرد: همچنین در این راستا سازمان ملی مهارت و فناوری در دستور کار این دانشگاه با همکاری وزارت کار در دستور کار قرار گرفت و این سازمان در سه زیرشاخه فعالیت می کند که یک امر نظام آموزش است که شامل آموزش مهارتی و فنی است و نظام نامه دوم تعیین صلاحیت است که در این بخش تمام گروه های کاری در کل کشور به 10 گروه تقسیم بندی شده اند و با تصویب آن هر کس بخواهد در سازمانی کار کند باید پروانه اشتغال گرفته و صلاحیتش تعیین شود.
 

وی یادآور شد: نظام نامه سوم احراز اشتغال است که در این بخش شرایط پست های مختلف در کشور نوشته شده است که این امر نیز در حال بررسی است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 321518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha