امام موسی کاظم (ع) اسلام راستین را حفظ کرد

خبرگزاری شبستان: سخنران حرم مطهر رضوی گفت: حضرت امام موسی کاظم(ع) با پیروی از تعالیم پدرش امام جعفر صادق(ع) اسلام راستین را حفظ و تقویت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمد جمالی، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته(18آذر) در مراسم شب میلاد حضرت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: امام موسی الکاظم (ع) در بردباری و فرو بردن خشم خود در بین شیعیان جهان ضرب المثل است و بردباری از ویژگی های مردان موفق به ویژه رهبران راستین در اسلام است.

 

وی افزود: آن حضرت علم را با بردباری آراسته بود، با دشمنان و بدخواهان به ملایمت رفتار می کردند و از این شیوه برای تربیت و به راه راست هدایت کردن آنان بهره می جستند.


سخنران حرم مطهر رضوی اظهار داشت: براساس روایات و احادیث، امام موسی کاظم (ع) بخشنده ترین و سخاوتمندترین افراد و در مناجات و راز و نیاز با خداوند سرآمد زمان خود بودند به طوری که بعضا از شب تا بامداد به عبادت مشغول می شدند.

 

کارشناس مذهبی گفت: آن حضرت با پیروی از تعالیم پدرش امام جعفر صادق (ع) اسلام راستین را حفظ و تقویت کردند و در این راه به رغم موانع بسیار آنچنان پایداری کردند که به شهادت رسیدند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: امام کاظم (ع) با تدبیر و علم خویش جامعه از هم گسیخته شیعیان پس از امام جعفر صادق (ع) را سامان بخشیدند و باعث شدند که شیعیان بر مشکلات داخلی غلبه کنند و مانند گذشته به مبارزه با خلفا مبادرت ورزند.


حجت الاسلام جمالی اظهار داشت: مبارزات توقف ناپذیر و کوبنده امام موسی کاظم (ع) سبب شد هارون برای مقابله با خطراتی که از این ناحیه خلافتش را تهدید می کرد امام را زندانی کند و سپس با حیله آن بزرگوار را به شهادت برساند.

 

بنا بر این گزارش، ویژه برنامه شب میلاد امام موسی الکاظم(ع) ویژه عموم زائرانی که برای عرض تبریک به محضر حضرت رضا(ع) مشرف شده بودند شب گذشته(18آذر) بعد از نماز مغرب و عشاء  برگزار شد.

 

گفتنی است زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی در این مراسم شرکت کردند تا فرا رسیدن میلاد پدر امام مهربانی ها را به پیشگاه قدسی آن حضرت تبریک و تهنیت عرض کنند همچنین نظیر این مراسم در مساجد و تکایای مشهد نیز برگزار شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 321686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha