تقیه؛ مهم ترین راهکار امام کاظم(ع) برای حفظ شعائر اسلامی

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه گفت:تقیه؛ مهم ترین راهکار امام کاظم(ع) برای حفظ شعائر اسلامی بود.

حجت الاسلام مهدی گرجی، استاد حوزه و دانشگاه با تبریک سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان اظهار داشت: "7 صفر" سالروز ولادت این امام همام است و امام کاظم(ع) در علم، حلم و بردباری بهترین الگو برای بشریت به حساب می آیند به طوری که بارز‌ترین خصوصیت امام موسی کاظم(ع) را صبر و بردباری می دانند.

 

وی ادامه داد: امام کاظم(ع) برای حفظ شعائر اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکردند و با توجه به شرایط حاکم در زمان امامت خود شیعیان و پیروان خود را به تقیه دعوت می کردند و نقیه این امام همام، بنی عباس را متزلزل کرد و شعائر و ارزش های اسلامی را حفظ کرد.

 

محقق مسائل اسلامی افزود: اگر چه در زمان امامت امام موسی کاظم(ع) بیشترین انحرافات اعتقادی در جامعه به وجود آمده بود اما ایشان از تمام فرصت هایی که داشت برای تبیین باطل بودن حکومت بنی عباس و حقانیت مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استفاده می کرد.

 

حجت الاسلام گرجی افزود:امام کاظم(ع) به امام عابد، متقی و باب الحوائج معروف هستند و همواره برای حفظ و صیانت از رسالت الهی از هیچ چیز دریغ نکردند و جان خود را در این مسیر به خطر انداختند تا رسالت الهی و اهداف ائمه اطهار(ع) را به ثمر برسانند.

 

وی با بیان اینکه حضرت موسی بن جعفر(ع) به کاظم الغیض معروف است، افزود: ایشان همیشه ناراحتی و کظم خود را فرو می بردند و در حقیقت به تمام معنا یک انسان بردبار در برابر مشکلات بودند.

 

حجت الاسلام گرجی گفت: سالروز ولادت امام کاظم (ع) همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) است و سخنرانان باید از حضور بیشتر مردم در این مراسم ها بهره ببرند و ابعاد شخصیتی امام کاظم(ع) را برای همگان تبیین کنند و ایشان را به عنوان بهترین الگوی رفتاری و کرداری معرفی کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 321736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha