برگزاری دومین نشست هم اندیشی مدیران کانون های تخصصی استان یزد

خبرگزاری شبستان: دومین نشست هم اندیشی مدیران کانون های تخصصی مساجد استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، صبح امروز و با حضور محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد دومین نشست مدیران کانون های تخصصی استان در محل کانون فرهنگی و هنری طلایه داران آوای وحی (کانون تخصصی قرآن) برگزار شد.


رستگاری با بیان اینکه در حال حاضر 18 کانون تخصصی با موضوعات مختلف در سطح استان فعالیت دارند، گفت: این کانون ها یاری کننده دبیرخانه در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری می باشند.


وی با اشاره به تغییر در مدیریت کانون های تخصصی استان و جایگزینی نیروهای جوان،خلاق و دغدغه مند در این کانونها، افزود: این تغییرات و پیگیری ها نشان دهنده اهمیت کانون های تخصصی در برنامه های مختلف دبیرخانه مساجد استان می باشد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد بر لزوم حضور مدیران کانون های تخصصی در جلسات هم اندیشی تاکید کرد و گفت: در این جلسات برنامه های دبیرخانه تشریح و در مورد نحوه واگذاری آنها به کانون های تخصصی برنامه ریزی می شود.


وی با اشاره بر تشکیل هسته های پژوهش در سطح کانون های مساجد خواستار توجه ویژه کانون های تخصصی و اهتمام در مورد تشکیل و فعالیت هسته های پژوهش شد و گفت: کانون های تخصصی باید در تولید پژوهش های فاخر با کارکردهای مسجد در حوزه های مختلف زمینه های جذب جوانان به مساجد و برنامه های فرهنگی را فراهم آورند.


رستگاری بر لزوم برنامه ریزی مدون در کانون های تخصصی تاکید کرد و گفت: تمامی کانون های تخصصی استان باید برنامه های خود در سال آینده را تا پایان بهمن ماه به دبیرخانه استان ارسال کنند.


وی افزود: هدف از انجام این اقدام تشکیل بسته ای فرهنگی آموزشی با عنوان طرح های آسمانی جهت ارائه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان می باشد.


رستگاری در ادامه به برنامه های دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح های سواد آموزی، مترجمی قرآن کریم،راه روشن، شبی در محضر ثقلین و برنامه های مناسبتی از جمله این برنامه ها می باشد.


وی با اشاره به برگزاری طرح راه روشن در سطح کانونهای مساجد استان، گفت: این طرح در قالب بررسی ادیان و فرقه های نوظهور و باهمکاری معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت دو هفته یکبار در سطح کانون های مساجد استان برگزار می شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، شبی در محضر ثقلین را یکی دیگر از برنامه های ابداعی دبیرخانه استان دانست و گفت: این برنامه با همکاری کانون فرهنگی و هنری ثقلین و با برپایی مجلس انس با قرآن کریم با حضور قاریان، حافظان و اساتید برجسته قرآنی در سطح کانون ها برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 321800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha