برگزاری نشست تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان گلستان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در راستای اجرای برنامه های مختلف درهفته پژوهش، نشست تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در جمع خبرنگاران گفت: امروزه پژوهش و تحقیق زیربنا و اساس فعالیت های بشری بشمار می رود و شرط الزامی تحقق اهداف سازمانی است.


وی افزود: با نظر به اهمیت پژوهش و تحقیق در حوزه های مختلف این اداره کل و با توجه به ارتقای فعالیت های پژوهشی، شورای پژوهشی اداره کل فعال است و گروه های علمی مختلفی همچون گردشگری و سرمایه گذاری، مطالعات تاریخی، باستان شناسی، مردم شناسی، ابنیه وبافت های تاریخی، موزه ها واموال منقول فرهنگی تاریخی، گروه زبان شناسی وگویش وکتیبه ها، هنرهای سنتی و صنایع دستی، حفاظت و مرمت اشیای فرهنگی تاریخی دراین شورا براساس توانمندی ها و ظرفیت های موجود فعالیت می کنند.


عباسی همچنین از برگزاری همایش های علمی، نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی در راستای ارائه دستاوردهای فعالیت های پژوهشی و آگاهی یافتن از انتقادات، انتظارات و پیشنهادات صاحب نظران و پژوهشگران و به دست آوردن موضوعات و اولویت های پژوهشی، حمایت از پایان نامه های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و تشکیل بانک اطلاعاتی و مرکز اسناد و مدارک پژوهشی در این شورا یاد کرد.


وی با اشاره به برنامه های این اداره کل درهفته پژوهش، خاطرنشان کرد: بازدید از گنبد قابوس و دستاوردهای پایگاه میراث جهانی گنبد قابوس، برگزاری نشست با اعضای شورای پژوهشی و تقدیر از پژوهشگران برتر، شرکت سرگروه های علمی شورای پژوهشی در کارگاه آموزشی، چگونگی تدوین طرح های پژوهشی و برگزاری نشست تخصصی با سه محور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین شرکت درنمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان از دیگر برنامه هایی است که دراین هفته اجرا می شود.


گفتنی است، شورای پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، در معاونت حفظ، احیا و ثبت آثار تاریخی در استان گلستان فعال است.


پایان پیام/

 

کد خبر 321862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha