کتابخانه های مساجد موجب توسعه فرهنگ دینی در جامعه می شوند

خبرگزاری شبستان: مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری سید الشهدا روستای میرود پشت بابل مطالعه را از مهم ترین رفتارهای فرهنگی دانست و گفت: کتابخانه های مساجد موجب توسعه فرهنگ دینی در جامعه می شوند.

رضا دماوندی، مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری سید الشهدا روستای میرود پشت بابل امروز(19آذر) در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: کشورهای اسلامی برای رسیدن به اهداف ولای دینی و فرهنگی نیازمند مجهز شدن به ابزار کتاب و کتابخوانی هستند.


وی از کتابخانه در مساجد به عنوان مرجع فرهنگی برای افراد اعلام کرد و افزود: کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با ارتقای فرهنگ کتابخوانی موجب توسعه فرهنگ دینی در جامعه می شوند.


دماوندی با تشریح فعالیت کتابخانه کانون فرهنگی و هنری سید الشهدا روستای میرود پشت بابل که از سال 1387با فضای مفید 70متر روستایی به مردم محله در امر مطالعه خدمت رسانی می کند، خواستار حمایت های بیشتر و تهیه کتاب های به روز و کاربردی و تهیه تجهیزات برای کتابخانه های مساجد در جهت ارتقاء مطالعه شد.


وی با بیان اینکه کتابخانه کانون سید الشهدا از ابتدای فعالیت خود تا کنون 200جلد کتاب در اختیار دارد، تصریح کرد: با توجه به فاصله دسترسی اهالی روستای میرودپشت تا شهرستان بابل می طلبد کتاب های کتابخانه در کانون سیدالشهدا به روز بشوند و کتاب های قدیمی و کهنه که امروز کاربرد ندارند جایگزین کتاب های روز بشوند.


دماوندی یکی از مطالبات مراجعین به کتابخانه کانون را کتاب های داستانی و علمی ویژه کودکان و بزرگسالان بیان کرد و گفت: هم اکنون غالب کتاب های کتابخانه کانون سیدالشهدا دینی و تاریخی است.


وی با بیان اینکه برای به روز کردن کتابخانه کانون و استفاده از کتاب های دیجیتال در فضای مجازی نیازمند داشتن کامپیوتر و اینترنت می باشد، یادآورشد: هم اکنون سیستمی که کتابدار کانون فرهنگی و هنری سیدالشهدا از آن برای ثبت کتاب ها و فعالیت های کتابخانه استفاده می کند در اختیار پایگاه بسیج مسجد است و این کانون نیازمند تهیه کامپیوتر است.


دماوندی در خاتمه از اهدای 125جلد کتاب و 25جلد قرآن کریم از سوی دبیرخانه کانون های مساجد مازندران کانون سید الشهدا روستای میرود پشت بابل خبر داد.


پایان پیام/

کد خبر 321993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha