اهدای 1700جلد قرآن "طرح تلاوت نور" به کتابخانه های مساجد مازندران

خبرگزاری شبستان: مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران از اهداء یکهزار و 700جلد قرآن "طرح تلاوت نور" به 85مسجد این استان خبر داد وگفت: بهره گیری از قرآن در تعمیق اندیشه های اسلامی موثر است.

محمد فوقی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز(17آذر) در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: مساجد از ابتدا تا به امروز به عنوان مراکز امور عبادی و وحدت مسلمین بوده و تلاوت قرآن اصلی ترین برنامه جهت تشکیل جمع معنوی در مساجد می باشد.


وی با بیان اینکه برای فراگیری درس زندگی باید از قرآن کریم که کتاب هدایت بشر است، بهره گرفت، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که در آن فضای مطالعه، پژوهش و تحقیق به شکل مطلوب فراهم باشد و از قرآن و کتاب های دینی استفاده شود کمتر از فرهنگ بیگانه تاثیر می‌پذیرد.


فوقی با بیان اینکه بهره گیری از قرآن در مسیر افزایش آگاهی های عمومی و تعمیق اندیشه های اسلامی بسیار مفید خواهد بود، افزود: در راستای اجرای طرح تلاوت نور در مساجد استان و حضور جوانان در کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری در بطن مساجد یکهزار و 700جلد قرآن به 85مسجد مازندران اهدا شده است.


وی ترویج فرهنگ انس با قرآن و تسهیل امر قرائت مصحف شریف، بهره‌مندی عمومی از مفاهیم والای این کتاب آسمانی در کنار گسترش سایر فعالیت های قرآنی را از اهداف کلی طرح تلاوت نور عنوان کرد.


مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران، تلاوت قرآن کریم به طور منظم و روزانه، آموزش روخوانی و روانخوانی با رعایت لحن عربی و صوت زیبا، تدبر و تامل در معانی قرآن، شناسایی و جذب نوجوانان و جوانان مستعد تلاوت قرآن به مساجد را از جمله اهداف جزئی این طرح بیان کرد.


فوقی با اشاره به ساختار طرح کشوری "تلاوت نور" به مانند تلاوت ترتیل یک صفحه از قرآن کریم بعد از اقامه نماز مغرب وعشاء، بیان ترجمه آیات تلاوت شده توسط امام جماعت مسجد، تدوین برنامه هفتگی مشخص برای استفاده از قاریان نوجوان و جوان خوش صوت، برگزاری حداقل هفته‌ای یک جلسه تفسیر آیات منتخب را جزو برنامه‌های اجرایی این طرح برشمرد.


وی گفت: مساجدی که دارای ظرفیت و پتانسیل ایجاد کتابخانه، یعنی حداقل فضای 100 مترشهری و 70متر روستایی برای احداث کتابخانه دارند، می توانند با مراجعه به دفتر دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد واقع در مجتمع فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران فرم های تاسیس کتابخانه در مسجد را دریافت کنند و نوجوانان و جوانان محله ها در شهرها و روستاها را از نعمت برخورداری از کتاب و کتابخوانی بهره مند سازند.


پایان پیام/
 

 

 

 

 

کد خبر 321064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha