مبانی قرآن باید در تصمیمات کشوری در نظر گرفته شود

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهدبا بیان اینکه مبانی قرآن باید در تصمیمات کشوری در نظر گرفته شود، گفت: ارئه راهکارهای قرآنی متناسب با نیازهای افراد جامعه ضروری است.

حجت‌الاسلام غلامرضا زارع مهرجردی، رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهدبه خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: فعالان قرآنی در جامعه باید مردم را به تلاوت زیبای قرآن تشویق کنند چرا که با تلاوت قرآن و تدبر در آن انسان به بهترین راهکار های زندگی می رسد.


وی افزود: برای اینکه بخواهیم یک وضعیت مطلوب از هر جهت برای نهادینه شدن مفاهیم قرآنی در جامعه قرآنی ترسیم کنیم باید ابتدا مطالب قرآن را متناسب با نیاز های مردم جامعه ارائه دهیم.


حجت الاسلام زارع مهرجردی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی متاثر از حضرت سیدالشهدا(ع) است و تاثیر گرفته از رهنمودها و فرامین سالار شهدا و شهدای کربلا است و مسیر شهدای کربلا نیز بوسیله قرآن هدایت می شد، تصریح کرد: سخنان امام خمینی(ره) همه برگرفته از قرآن بود و حتی تمامی کلمات اهل بیت(ع) از قرآن کریم است.


رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با اشاره به سبک زندگی اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: سبک زندگی اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته به معنی زندگی قرآنی است و اگر زندگی خود را بر مبنای قرآن قرار داده و تلاش کنیم که یک زندگی قرآنی داشته باشیم، می‌توانیم به سبک زندگی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دست پیدا کنیم.


وی ادامه داد: به همان میزان که نظام، مسئولان و جامعه به کربلا، قرآن و فرامین ائمه (ع) عمل کنند، به همان میزان موفقیت به دست خواهند آورد و هر میزان که از این فرامین و نصایح دوری کنند، جامعه دچار مشکل خواهد شد.


رئیس مرکز تربیت مدرس قرآن با اشاره به اینکه تاثیر پذیری در جامعه باید بر اساس قرآن و اهل بیت باشد، تصریح کرد: چنانچه در مسیر حرکت خود این فرامین را سر لوحه کار خود قرار دهیم، نظام جمهوری اسلامی ایران شکست نخواهد خورد.


حجت الاسلام زارع مهرجردی افزود: مبانی قرآن باید در تصمیمات کشوری در نظر گرفته شود و بین این دو جدایی و فاصله رخ ندهد چرا که قرآن هدایت کننده جامعه است.


وی اظهار داشت: شیوه مدیریت اسلامی، شیوه خاصی از رهبری است که مبتنی بر مبانی فکری و عقیدتی اسلام و برای آشنا شدن با این سبک از مدیریت و شناخت مبانی اسلام درباره رهبری ضروری است در این شیوه از مدیریت انگیزه‌های فردی و گروهی جهت دهنده نیست و ارزش‌های انسانی هدایت کننده است.


رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد گفت: مبانی قرآن باید در تصمیمات کشوری در نظر گرفته شود و بین این دو جدایی و فاصله رخ ندهد، چرا که قرآن هدایت کننده جامعه است.


پایان پیام/
 

کد خبر 320187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha