گسترش مهدویت در جامعه اساس احیای سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری شبستان: رییس بنیاد مهدویت در خراسان رضوی با بیان اینکه زندگی انسان منتظر نماد عملی زندگی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی است، گفت: گسترش مهدویت در جامعه اساس احیای سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب، رییس بنیاد مهدویت در خراسان رضوی با بیان اینکه ترکیب ویژگی ها سبک زندگی اسلامی و ایرانی با ویژگی انسان منتظر زمینه ظهور جهانی امام زمان(عج) را فراهم می سازد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: با توجه به تاکیدهای اهل بیت(ع) بر شناخت امام زمان(عج) خود، شناخت امام زمان و انتظار ثمره و برکات معنوی زیادی در زندگی هر انسانی دارد.

 

وی با بیان اینکه معنای زندگی مبحثی ریشه‌داراست، افزود: به لحاظ تاریخی بحث زندگی از دیرباز و خلقت انسان بوده است ولی از نظر پرداختن به آن از قرن بیستم بود که دانشمندان به این بحث مهم پرداختند تا جوامع به این مسئله مهم پی برده و برای متعالی شدن زندگی در جامعه بسیار مهم است.

 

رییس بنیاد مهدویت در خراسان رضوی با بیان اینکه زندگی انسان منتظر نماد عملی زندگی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی است، گفت: گسترش مهدویت در جامعه اساس احیای سبک زندگی اسلامی است.

 

حجت الاسلام موسوی نسب با اشاره به سبک زندگی امامان که برای جوانان امروز می‌تواند بسیار مفید باشد، تصریح کرد: جامعه امروز به یک الگوی مناسب در موارد مختلف زندگی نیاز دارد که امامان و پیامبر بهترین الگو را در اختیار انسان می‌گذارند و در زمان غیبت امام زمان (عج) می‌توان از آن بهره برد.

 

رییس بنیاد مهدویت در خراسان رضوی شناسایی با بیان اینکه حضرت مهدی (عج)با اینکه در دیده ما نیستند ولی با ظهور خود یک سری اصلاحات را در زندگی‌ها به وجود خواهد آورد که معنا بخشیدن به زندگی یکی از این کارهای مهم است، گفت: ظهور حضرت مهدی (عج) برای اصلاح امور مردم است که این زمینه با تغییر سبک زندگی قبل از ظهور باید به وجود بیاید تا آمادگی ظهور را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام موسوی نسب با بیان این که ترویج فرهنگ صحیح انتظار همان ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و ایرانی است، اظهار داشت: هدف مقام معظم رهبری از بیان ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی در حقیقت مقدمه سازی جهانی برای ظهور امام عصر (عج) است.

 

رییس بنیاد مهدویت در خراسان رضوی تصریح کرد: انتظار سبب تقویت اراده، اعتماد به نفس، راستگویی، امانتداری، دوری از منکرها و انجام معروف ها، درستکاری و ظلم ستیزی در انسان منتظر می شود.

 

وی افزود: انسان منتظر یک انسان منفعل نیست و باید با انجام فعالیت های اجتماعی زیادی مقدمات ظهور را در جامعه فراهم سازد چرا که اعمال منتظران زمینه ساز ظهور است.

 

 

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 317344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha