نیازهای قرآنی با وجود ارتباطات جهانی نمود بیشتری پیدا می کند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امروزه نیازهای قرآنی در حال حاضر باوجود ارتباطات جهانی نمود بیشتری پیدا می کند وهنر قرآن درخط مشی زندگی اسلامی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام صفر قربان پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز(17آذر) در مراسم اعطای گواهینامه دوره های تخصصی تربیت معلم قرآن کریم در ساوه گفت: با گسترش هر چه بیشتر علوم نیاز به شناخت قرآن وحقایق قرآنی آشکار می شود.


وی افزود: توسعه مبادلات تجاری وشهرسازی ما را با مسائل و اخلاقی جدید روبرو می کند که زمینه لازم را برای عرصه فعالیت قرآنی آغاز می کند زیرا که حقایق قرآنی بسته به یک زمان نیست بلکه تاقیامت قابل گسترش است که باید تناسب موضوعی آن را بامسائل جدید تشخیص داد.‌
 

مدیرکل تبیلغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: آموزش و گستره حقایق قرآنی بیش از حدی است که بتوان بیان کرد بنابراین فعالیت بیشتر در مباحث قرآنی باعث آشکار شدن بیشتر حقایق می شود که این امر باعث رسیدن به ناب قرآنی است تازمینه رابرای آیندگان راحت تر کند.


حجت الاسلام قربان پور تصریح کرد:‌ امروزه نیازهای قرآنی در حال حاضر با وجود ارتباطات جهانی نمود بیشتری پیدا می کند و هنر قرآن در خط مشی زندگی اسلامی حائز اهمیت است و حقایق موجود در اندرون آیات گرچه حروف آن مثل بقیه است اما قدرت چینش آن هر بنی بشری را به شناخت عظمت خداوند رهنمون می دارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی اظهارکرد: تدبر در آیات زمینه ساز ایجاد انگیزه برای فعالیت در نسل های گوناگون را فراهم می آورد هر چه قدر شناخت حقایق بیشتر باشد داستان های قرآنی و عرفانی و اخلاقی جایگاه خود را در بین اندیشه افراد بشری پیدا خواهد کرد.

 

وی گفت: موسسات قرآنی باعث می شوند که هر یک در موارد خاص تخصص پیدا کرده و با همکاری یکدیگر نواقص را در زمینه های مختلف حل وفصل کنند تامحیطی منسجم در موسسات و افراد در جهت یادگیری علوم قرآنی شکل بگیرد.

 

حجت الاسلام قربان پور، موسسات قرآنی را بازوان اجرائی فعالیت قرآنی توصیف کرد و ادامه داد: گسترش حوزه قرآن به گونه ای باشد که با انحاء برنامه های مختلف در صدد اجرای فعالیت قرآنی بود و تخصصی تر کردن مباحث در شاخه های گوناکون وکمک به یکدیگر در جهت پیشرفت این حوزه لازم است.

 

وی افزود: به خاطر اثر گذار بودن فضای قرآنی باید معارف قرآنی را به زندگی و جامعه کشاند تا معارف قرآنی بتواند در بطن جامعه رسوخ کند، یعنی حرکت از متن به بطن و عمق افراد و جامعه.

 

گفتنی است، حجت الاسلام قربان پور از موسسات قرآنی طه و صاحب الزمان(عج) بازدید کرد و در این بازدید مسئول دارالقرآن، مسئول اتحادیه موسسات قرآنی، رئیس وکارشناس امور قرانی اداره تبلیغات اسلامی ساوه وی را همراهی کردند.

 

پایان پیام/

کد خبر 321024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha