تبیین اصل زندگی اسلامی از طریق تریبون در نماز جمعه ضروری است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه مشهد گفت: تبیین اصل زندگی از نگاه دین برای ترویج سبک زندگی اسلامی از طریق تریبون نماز جمعه اصلی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز(19آذر) در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی در محل دفتر امام جمعه مشهد  اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی مسئله مهمی  است که مقام معظم رهبری در سفر خود به خراسان شمالی این مسئله را به عنوان مطلب اساسی محور تمدن اسلامی مطرح کردند و بر توجه به این مسئله تاکید فراوان داشتند.

 

آیت الله علم‌الهدی گفت: بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری باید مسئله سبک زندگی در حوزه نرم‌افزاری و عملیاتی و به‌ویژه نرم‌افزاری صورت گیرد، در سبک زندگی باید به داشتن و دانستن در زندگی بپردازیم و به طور مثال برای مردم تبیین کنیم که باید چه داشته‌‌هایی باید داشته باشد و چه داشته‌هایی ضرورت دارد و چه داشته‌هایی آفت در زندگی اسلامی است.

 

 وی گفت: برمبنای بیانات مقام معظم رهبری در موضوع سبک زندگی اسلامی باید اقدام اساسی مبنی بر تحول سبک زندگی صورت گیرد چرا که اگر سبک زندگی اسلامی ترویج پیدا کند نظام به خوبی می‌تواند هم زندگی مردم را اداره کند و هم احیاگر ارزش‌های دینی باشد و باید در این مسیر حرکت ریشه‌ای اساسی صورت گیرد.

 

 امام جمعه مشهد با اشاره به ارتباط مسئله سبک زندگی اسلامی در نماز جمعه، افزود: ائمه جمعه رسالت و وظیفه بسیار خطیری در تبیین و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه دارند و باید در قالب نماز جمعه و سخنرانی های خود به این امر بصورت بیان مباحث سلسله‌وار اهتمام داشته باشند تا اثرگذار باشد.

 

وی با بیان ضرورت تبیین اصل زندگی از نگاه دین برای ترویج سبک زندگی اسلامی از طریق نماز جمعه خاطرنشان کرد: زندگی برای مردم از نگاه دین به درستی تبیین نشده و ما باید این مسئله را از طریق نماز جمعه مطرح کنیم.


عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه سبک زندگی دینی مبتنی بر ارزش های اسلامی در جامعه گسترش یافته و تبیین شود، اذعان داشت:در شرایط امروزی ممکن است به دلیل معیشت و گذران زندگی گرایش‌های دینی تضعیف شود و جمع کردن دو مسئله زندگی و معیشت بسیار مهم بوده و مردم در خطبه‌های نماز جمعه نسبت به این مسئله رغبت نشان می‌دهند.

 

وی با اشاره به تاثیر فرهنگ غرب در سبک زندگی اسلامی گفت: بخش اعظم سبک زندگی رایج در میان مردم متاثر از تعاملات سایر فرهنگ ها و رسوم قبیله ای و عشیره ای و در برخی موارد آموزه های سو و ناهنجار بیگانه و غربی  است و سبک زندگی دینی در میان آنان به خوبی تبیین نشده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه در زمان قبل از حکومت رضاخان که در کشور دم از اسلام زده می‌شد، حرکت‌هایی در مقابل با دین و سکولارگری به شکل خطی ضربه بر پیکر دین نیز می‌زد، افزود: امروز باید ببینیم که بحث سبک زندگی را در نظامی که احیاگر ارزش هاست چگونه باید مدیریت کنیم.

 

 پایان پیام/
 

 

کد خبر 322075

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha