نشست هم اندیشی موسسات قرآنی برگزار شد

نشست هم اندیشی موسسات قرآنی با هدف ترویج و ترغیب فرهنگ قرآنی در بین جوانان و ورزشکاران و ایجاد بستری مناسب دربین جوانان در معاونت امور فرهنگی جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، عیسی بابایی، معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و امور جوانان گلستان در این نشست موسسات غیر دولتی را از بازوان اجرایی در اجرای برنامه ها دانست و گفت: هدف از برگزاری این جلسه چگونگی استفاده از ظرفیت و پتانسیل این موسسات در جهت ترغیب اقشار جامعه به ویژه جوانان و ورزشکاران به فراگیری معارف قرآنی، فضاسازی قرآنی به منظور انس و ارتباط بیشتر ورزشکاران و جوانان با کلام الهی و ایجاد زمینه فهم عمیق تر معارف قرآنی توسط ورزشکاران و جوانان است.


وی افزود: اهم اقدامات انجام شده در این حوزه تشکیل هیئت امنای قرآنی استان، شناسایی ورزشکاران قاری در سطوح مختلف، ایجاد بانک اطلاعاتی، تشکیل هیئت امنای قرآنی شهرستان ها، اجرای مسابقات قرآنی دربین ورزشکاران، تجلیل ازقاریان برتر است.


جلال منش، نماینده وزارت ورزش و جوانان به نقش و اهمیت قرآن در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی و تاثیر آن بر فرهنگ و الگو پذیری تمامی اقشار جامعه به خصوص ورزشکاران و جوانان مطالبی را عنوان کرد.


و همچنین در ادامه موسسات قرآنی پیشنهادات خود را که شامل؛ استفاده مخاطبین موسسات قرآنی از امکانات اداره کل ورزش و جوانان، مستقر شدن مربیان قرآنی در باشگاه ها و مسابقات، برگزاری کلاس های دشمن شناسی ویژه جوانان، استفاده از آیات، روایات و احادیث در فضای استادیوم ها و باشگاه ها، برگزاری کلاس های اخلاق و آشنایی با معارف قرآنی ویژه مربیان و ورزشکاران اعلام کرد.


گفتنی است، نشست هم اندیشی موسسات قرآنی با هدف ترویج و ترغیب فرهنگ قرآنی در بین جوانان و ورزشکاران و ایجاد بستری مناسب دربین جوانان در معاونت امور فرهنگی جوانان با حضور بابایی معاون امور فرهنگی و جوانان، مسئول بسیج ورزشکاران استان، نماینده دارالقرآن کریم و تعداد کثیری از موسسات قرآنی فعال در سطح استان برگزار شد.

 

پایان پیام/
 

 

کد خبر 322084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha