افزایش 3هزار نفری شرکت کنندگان مسابقات قرآنی اوقاف در سال جاری

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اعلام کرد: امسال حدود 9 هزار نفر در سطح استان کرمان در این مسابقات با هم به رقابت پرداختند که نسبت به سال قبل حدود 3 هزار نفر رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امشب در مراسم اختتامیه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در سخنانی بیان داشت: امسال حدود 9 هزار نفر در سطح استان کرمان در این مسابقات با هم به رقابت پرداختند که نسبت به سال قبل حدود 3 هزار نفر رشد داشته است.


حجت الاسلام محمد قاسمی زاده با افزودن اینکه مسابقات اذان، ابتهال و همخوانی برای پنجمین سال در کشور برگزار می شود؛ اظهار کرد: هنوز رشد مورد نظر در این مسابقات را نداریم و البته به نسبت شرکت کنندگان توفیقات خوبی داشته ایم.


وی ادامه داد: امسال 535 نفر به عنوان نفرات برتر مسابقات قرآن شهرستان ها به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان معرفی شدند که از این تعداد 90 نفر به عنوان برگزیده استانی معرفی می شوند.


این مسئول افزود: خروجی مسابقات سال قبل استان کرمان، دکتر هاشم سلطانی نژاد بود که در مسابقات بین المللی در میان بیش از 70 کشور جهان اسلام رتبه اول حفظ کل قرآن کریم را کسب کرد.


وی با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم در در راستای فرمایش امام خامنه ای مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در کشور؛ بیان کرد: سهمیه اداره کل اوقاف کرمان در سال جاری برای طرح تربیت حافظان قرآن کریم، 11 هزار و 413 نفر بوده که در حال حاضر 11 هزار و 627 نفر در استان کرمان ثبت نام کرده اند.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه 250 هزار نفر در کل کشور در این طرح شرکت کرده اند، افزود: 267 مربی کار تربیت حافظان قران کریم استان کرمان را به عهده دارند. 


پایان پیام/

کد خبر 322089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha