کانونهای مساجد محور اصلی تشکیل شورای فرهنگی روستاها هستند

خبرگزاری شبستان: معاون اداری مالی و امورات استانهای ستاد عالی کانونهای مساجد کشور گفت: یکی از محورهای اصلی تشکیل شورای فرهنگی روستایی، کانونهای فرهنگی و هنری مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، عبدالحسین آل محمد امروز(20 آذر) در دیدار با مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به رویکردهای ستاد عالی مساجد اشاره کرد و گفت: کانونهای فرهنگی و هنری مساجد عامل اصلی تشکیل شورای فرهنگی روستایی هستند.


این مقام مسئول با تبریک انتصاب مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به سابقه درخشان وی در فعالیتهای مربوط به کانونهای فرهنگی و هنری مساجد اشاره و این مقوله را نقطه عطفی در برنامه های آتی دبیرخانه کانونهای مساجد استان زنجان عنوان کرد.


آل محمد همچنین خواستار حضور بیشتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ستاد عالی مساجد کشور برای تعامل و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در کانونهای مساجد شد.


در ادامه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز حضور هیئت بازرسی و نظارت ستاد عالی مساجد کشور را ارج نهاد و گفت: این نظارتها می تواند در بالابردن عملکرد دبیرخانه مساجد مثمر ثمر شود.


ناصر مقدم حمایت های مادی و معنوی ستاد عالی مساجد را عامل اصلی افزایش کیفی و کمی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: استان زنجان جزء استانهای بهره مند از حمایت های مادی ستاد عالی مساجد در تجهیز کانونهای فرهنگی و هنری مساجد است.


وی همچنین از آمادگی استان زنجان برای برگزاری جلسه مسئولان دبیرخانه مساجد کشور در استان خبر داد.


در ادامه این دیدار مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری استان زنجان به ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه پرداخت و اظهار داشت: جلسه شورای فرهنگی روستایی با حضور هیئت بازرسی در روستای سهرین زنجان برگزار شد.
 

مرتضی مقدمی یکی از شرایط برگزاری شورای فرهنگی روستایی را روستاهای بالای 500 خانوار عنوان کرد و افزود: این جلسات با محوریت کانونهای مساجد روستایی تشکیل می شوند.


پایان پیام/
 

کد خبر 322198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha