خانواده ها الگوهای صحیح اخلاقی را در تربیت فرزندان خود به کارگیرند

خبرگزاری شبستان: یکی از استادان گفتمان های دینی استان مرکزی گفت:‌ خانواده ها الگوهای صحیح اخلاقی و تربیتی را در تربیت فرزندان خود به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،‌ حجت الاسلام هادی شیخ حسن، یکی از استادان گفتمان های دینی استان مرکزی امروز(20آذر) در جلسه گفتمان خانواده که در کانون فرهنگی اجتماعی بانوان شهرستان محلات برگزار شد گفت: از نقش‌های مهم اخلاق در خانواده تأثیر در شکل‌گیری سبک رفتار والدین در خانواده است.


وی با اشاره به نقش اخلاق در خانواده اظهار داشت: اخلاق حسنه در خانواده می‌تواند بسیاری از صفات زشت و نامطلوب را از محیط گرم و با صفای خانواده دور کرده و صفات و خصلت‌های پسندیده اخلاقی را حاکم کند.


حجت الاسلام شیخ حسن به راه های پیشگیری از طلاق پرداخت و افزود: طلاق در اسلام منفورترین حلال نامیده شده‌است و از این واقعه عرش الهی می‌لرزد، قرآن به مردان مسلمان سفارش می‌کند که از طلاق همسرانشان خودداری ورزند و سازش را بهتر دانسته است، در شرایط ناسازگاری زن و شوهر، قرآن پیشنهاد کرده‌ که داوری از خانواده شوهر و داوری از خانواده زن با هم بحث کنند.


وی با انتقاد از عدم آموزش مهارت های زندگی در جامعه گفت: در کشور ما هیچ نهادی، مهارت های زندگی را به نسل جوان آموزش نمی دهد و این امر در کنار مشکلاتی از جمله مهیا نبودن امکانات زندگی باعث شده تا بسیاری از ازدواج ها در سال اول زندگی به طلاق ختم شود.


حجت الاسلام شیخ حسن درادامه بیان داشت: در کشور ما به علت وجود عوامل متعدد، نهاد خانواده متزلزل و آسیب پذیر شده است و بررسی ها نشان می دهد درصد بالایی از طلاق ها در سال اول زندگی رخ می دهد و این در حالی است که در مناطق مرفه نشین این میزان آمار بالاتر است.


این استاد گفتمان های دینی خاطر نشان کرد: امروزه ازدواج ها به صورت شتاب زده انجام می شود و چون انسان ها در برخوردهای اول رفتار و واقعیت وجودی خود را بروز نمی دهند پس از ازدواج، رفتارهای نمایشی همچون پرده ای کنار می رود و رفتارها و چهره واقعی دو زوج نمایان می شود و در آن شرایط است که دو جوان احساس می کنند که به اندازه جغرافیای انسانی از یکدیگر فاصله دارند و وقتی راه حلی برای مسئله نیاموخته اند بنابراین به پاک کردن صورت مسئله اقدام می کنند و تقاضای طلاق می دهند.


پایان پیام/
 

کد خبر 322274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha