170 اثر به کنگره سراسری شعر عاشورایی اردبیل راه یافت

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مرحله اول داوری ششمین کنگره شعر عاشورایی برگزار شد که 170 اثر به مرحله دوم داوری راه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، صبح امروز (20 آذر) در نشست هم‌اندیشی کمیته اجرایی شعر عاشورایی در اردبیل، اظهار داشت: سال‌های گذشته شاهد حضور چشمگیر شاعران آیینی شمالغرب کشور در این کنگره بودیم و امسال نیز تلاش خواهیم کرد تا با شور و حال خاص این مراسم برگزار خواهد شد. این مراسم که با حضور چهره های بنام بخصوص جابر عناصری استاد مرثیه و شعر آیینی پیش بینی شده تا مراسم در خور شایسته علاقمندان به مکتب حسینی برگزار شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ابراز داشت: شاعران آئینی بسیاری از شمالغرب کشور آثار خود را با موضوع و محوریت رویدادها و حوادث عظیم کربلا از شام تا مدینه به رشته تحریر در‌آوردند.


وی ادامه داد: مجموع این آثار 350 اثر ارسالی می باشد که هیات داوران با حضور 6تن از اساتید برجسته کشوری تشکیل شده است و کمیته داوران 170 اثر از آثار ارسالی را با شاخصه‌های ممتاز شعر آیینی و مداحی‌ها به زبان آذری انتخاب کرده و به مرحله دوم راه می یابند.


حجت‌الاسلام ستوده گفت: آثار راه یافته به مرحله دوم در اوایل هفته آینده داوری خواهند شد و از منتخبان در مراسم پایانی کنگره تجلیل و تقدیر می شود.


وی اظهار داشت: در آئین تجلیل از شاعران پیشکسوت عاشورایی، یک مجلد از آثار منتخب پنج دوره گذشته شعر عاشورایی تهیه و چاپ می شود و همچنین در حاشیه این کنگره از آیین‌های سنتی و مذهبی اردبیل در ماه صفر برگزار می شود.


حجت‌الاسلام ستوده، زمان برگزاری ششمین کنگره شعر عاشورایی را که با همکاری شعرای شمالغرب کشور برگزار می شود را دهه آخر صفر در استان دارالارشاد اردبیل عنوان کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 322345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha