منبر و تریبون نماز جمعه نقشی کلیدی و راهبردی در امر احیاء وقف دارند

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با بیان اینکه وقف یکی از عوامل بسیار مهم برای فقر زدائی در دین اسلام و یکی از موارد مهم ذخائر آینده مستضعفین معرفی شده است تاکید کرد: تریبون نماز جمعه نقشی راهبردی در احیای وقف دارد.

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید یدالله شیرمردی، رئیس ستاد نماز جمعه تهران با بیان اینکه وقف یکی از عوامل بسیار مهم برای فقر زدائی در دین اسلام و یکی از موارد مهم ذخائر آینده مستضعفین معرفی شده است ، اظهار کرد: کارها و اقدامات متفاوتی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه می توان انجام داد که یکی از این موارد آشنا ساختن مردم با فواید و آثار وقف است، به عنوان مثال وقتی اطعامی در مراسمات انجام می شود باید به مردم گفته شود که از محل کدام موقوفه تهیه شده است.

وی وقف را یک صدقه جاریه توصیف و تصریح کرد: بر خلاف ذهنیتی که برخی در جامعه نسبت به افراد ثروتمند دارند ، این افراد بسیار نجیب و شریف هستند و ظرفیت روحیه وقف در آنان وجود دارد.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران اضافه کرد: برای جذب این افراد به وقف باید اطمینان سازی شکل بگیرد لذا برای این کار پیشنهاد داده می شود که سازمانی مردم نهاد با نظارت و حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه برای جذب آنان شکل گیرد و به صورت تخصصی در این امر کار کند.

حجت الاسلام شیر مردی ادامه داد: منبر و تریبون نماز جمعه از جمله موارد تاثیر گذار در امر ترویج فرهنگ وقف است و خود مصداق امر به معروف است لذا اگر این مهم بسیج شوند حتما نقش کلیدی، راهبردی و شایسته ای را در امر احیاء وقف انجام خواهد شد.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران افزود: واقفان باید در انتخاب نیت خود براساس اولویت و نیاز جامعه عمل کنند و واقفان عزیز کشورمان باید نیت کنند که موقوفه خود وقف کلیه کارهای خیر در کل عالم اسلام و جهان شود ؛ این گونه بر اساس نیاز جامعه نظیر اطعام،کمک تحصیلی،ترویج اسلام و فرهنگ قرآنی، تهیه جهیزیه و ... می توان آن را هزینه کرد.

وی اضافه کرد:باید توجه داشت که نیاز جامعه مهم است اما این امر نبایداز نگاه ها دور بماند که در امر وقف و موقوفات مشکلاتی وجود دارد که باید با قانون گذاری ، احیاء و اصلاح برخی قوانین اصلاح شود و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز باید این موضوع را دنبال و پیگیری نماید.


 

پایان پیام/

 

کد خبر 322497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha