تعامل ائمه جمعه با مسئولان در راستای حل مشکلات مردم صورت می گیرد

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه وبویراحمد، تعامل ائمه جمعه با مسئولان را در راستای حل مشکلات مردم دانست و افزود: در صورت تحقق این امر، مشکلات مردم به نحو مطلوب تری حل و فصل می شود.

حجت الاسلام صفدر پناهی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان وظیفه ائمه جمعه را سازماندهی امور فرهنگی در سطح حوزه فعالیت خود دانست و اظهار داشت: امام جمعه مرکز استان در مرکز و امام جمعه هر شهرستان در سطح شهرستان و بخش نیز به همین گونه فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام پناهی افزود: این وظبفه اولیه ائمه جمعه است، ولی به تبع در برخی از مسایل در مورد موضوعات اقصادی، عمرانی و اجرایی با توجه به مراجعه مردم ائمه جمعه با زبان گویای خود به بررسی مشکلات و حل آنها می پردازند.

 

وی افزود: طبیعتا همه جا به یک نسبت مقایسه نمی شود، چون بعضی جاها ارتباط تنگاتنگی بین امام جمعه، فرماندار، بخشدار و مسئولان اجرایی وجود دارد و در این راستا هماهنگی هایی بین ائمه جمعه و مسئولان با حضور همدیگر صورت می گیرد و مسئولان در جهت رفع مشکلات اظهارنظر و چاره اندیشی می کنند.

 

این مسئول با بیان اینکه در مجموع هماهنگی خوبی بین ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران و دیگر مسئولان وجود دارد، بیان داشت: مسئولان با برگزاری جلسات خصوصی با تذکراتی که ائمه جمعه می دادند هم فرمانداران و هم بخشداران همکاری خوبی داشتند و نهایتا مشکلات مردم به نحو مطلوب تری حل و فصل می شد.

 

پناهی عنوان کرد: توقع مان این است که در دولت جدید همین اتفاق بیافتد؛ یعنی بخشدار، فرماندار و مسئولان اجرایی به خاطر این که کارهای خود را بهتر پیش ببرند تفاهم و تعامل بیشتری با ائمه جمعه داشته باشند.

 

وی تعامل همه جانبه ائمه جمعه با مسئولان را در راستای حل مشکلات مردم دانست و خاطرنشان کرد: در این صورت روند کما فی السابق پیش خواهد رفت و نیازی نیست که امام جمعه مشکلات و معضلات مردم را از تریبون نماز جمعه بیان کند.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه وبویراحمد گفت: اگر روند گذشته هم در این دولت ادامه پیدا کند کما اینکه استاندار محترم وعده چنین مسئله ای را داده اند، انشالله طبق روال سابق حمایت ائمه جمعه از مسئولان ادامه خواهد داشت و این حمایت ها باعث حل مشکلات مردم خواهد شد.


حجت الاسلام پناهی اظهار داشت: اگر خدای ناکرده به هر دلیلی امام جمعه تذکر بدهد و مسئولی رعایت نکند، امام جمعه با توجه به این که زبان گویای مردم است برخی از مشکلات مهم را در خطبه ها بیان می کند.


وی فلسفه خطبه دوم نماز جمعه را رصد موضوعات روز مردم دانست و گفت: ائمه جمعه در این خطبه ضمن طرح مسایل و مشکلات مهم مردم، راه حل آنها را نیز ارائه می دهند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 324214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha