ائمه جمعه یاوران استاندار در پیشرفت استان هستند

خبرگزاری شبستان:استاندار گیلان با بیان اینکه ائمه جمعه یاوران استاندار در پیشرفت استان هستند گفت:ما دغدغه‌های مشترکی داریم که چرا گیلان با همه امکانات، توانمندی‌ها وفرصت‌های توسعه از استان‌های دیگر عقب‌تر است.

به گزارشخبرگزاری شبستان از گیلان، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در دیدار با ائمه جمعه استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت علمای استان، گفت: غفلت فرزندان استان است که از ظرفیت‌های شخصیت‌هایی همچون آیت الله قربانی و دیگر علمای بزرگ گیلان در حوزه‌های دینی، فرهنگی و علمی کشور بیشتر استفاده نمی‎شود.

 

وی با بیان اینکه ائمه جمعه یاوران استاندار در شهرستان‎ها هستند، افزود: ائمه جمعه پناهگاهی مطمئن برای شنیدن درد دل‌های مردم و انتقال کننده خواسته‎های آنان به مسئولین هستند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: حضور همه مدیران کل استان در صفوف پر نور نماز جمعه جدا از تکلیف دینی، وظیفه‌ای برای آشنایی بیشتر با مسائل و مشکلات مردم است.

  

استاندار گیلان با اشاره به دغدغه‌های ائمه جمعه تصریح کرد: ما دغدغه‌های مشترکی داریم که چرا گیلان با همه امکانات و توانمندی‌ها و فرصت‌های توسعه و مردمان فرهیخته از استان‌های دیگر عقب‌تر است.

 

نجفی افزود: در بخش اشتغال مایه تأسف است که بین جوانان 18 تا 35 ساله بیکاری بالای 35 درصد داریم.


وی ادامه داد: افتخار می‌کنم و شکرگزارم خداوند هستم که فرصت خدمت مجدد به مردم استان را داشتم و تلاش می‌کنم از این فرصت به خوبی بهره بگیرم.

 

نجفی با بیان اینکه باید حوصله داشت با صبر و تدبیر، کارها را جلو برد، اظهار داشت: از مدیران خواسته‌ام که به مردم راست بگویند و اگر با صداقت با مردم صحبت کنیم آنها کاستی‌های ما را می‌پذیرند.

 

وی با بیان اینکه پیگیری بازکردن قفل مشکلات پروژه‌های بزرگ استان برنامه من درکوتاه مدت است، گفت: 230 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز راه آهن قزوین به رشت تا انزلی از بودجه سال 93 و 800 میلیارد تومان هم از طریق فاینانس تأمین می‌شود.

 

استاندار با بیان اینکه یکی از راه‎های بزرگ توسعه کشورها توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بویژه راه آهن است گفت: اعتبار تکمیل آزاد راه رشت به قزوین نیز از طریق جذب فاینانس 640 میلیارد تومان تأمین می‌شود.

 

وی افزود: دولت تأکید دارد راه آهن و 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه به سرعت به بهره برداری برسد که البته 4 کیلومتر از آزادراه در حوزه منجیل با 35 میلیارد تومان اعتبار تا شب عید افتتاح می‌شود.


نجفی سد شفارود را سومین طرح بزرگی دانست که با فاینانس تکمیل می‌شود و تصریح کرد: هزینه 170 میلیون یورویی ساخت سد شفارود نیز از این طریق جذب می‌شود.

 

نماینده عالی دولت در گیلان در مورد بخش کشاورزی اظهار داشت: در کشاورزی خیلی از فرصت‌ها از دست داده شد و من در این مدت سعی کردم حل مشکلات بخش‌های چای، ابریشم، زیتون، برنج و بادام را پیگیری کنم.

  

آیت الله قربانی با بیان اینکه در آینده تاریخ در مورد عملکرد قضاوت می‎کند، گفت: بیائیم مردانه آنچه را که در توان داریم برای خدمت به مردم بکار بگیریم.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، امام جمعه رشت با بیان اینکه باید با تدبیر و مدیریت صحیح مشکلات حل شود اذعان کرد: بیکاری در گیلان آمار بالایی دارد و نباید این استان با این استعدادها این همه مشکلات داشته باشد .

 

گفتنی است، در ادامه این نشست هریک از ائمه جمعه استان به بیان نقطه نظرات و مسائل و خواسته‌های خود در زمینه‌های مختلف پرداختند.

 

پایان پیام/

کد خبر 322917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha