همایش «دیپلماسی و جنگ آب در هزاره سوم»در مینودشت برگزار شد

خبرگزاری شبستان:به مناسبت هفته پژوهش همایش «دیپلماسی و جنگ آب در هزاره سوم» با حضور رئیس پژوهشکده محیط های خاکی کشور و رئیس هیئت مدیره مهندسی مشاور شرق و استاد دانشگاه مشهد در دانشگاه آزاد مینودشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، به مناسبت هفته پژوهش  همایش «دیپلماسی و جنگ آب در هزاره سوم» با حضور دکتر عباسعلی قزلسفلو، رئیس پژوهشکده محیط های خاکی کشور و رئیس هیات مدیره مهندسی مشاور شرق و استاد دانشگاه مشهد در دانشگاه آزاد واحد  مینودشت برگزار شد.

 

مصیب عنابستانی، فرماندار شهرستان مینودشت در این همایش گفت: امروزه نقش آب در معاملات بین المللی بسیار پر رنگ است و رشد جمعیت، آلودگی و گرم شدن کره زمین 3دلیلی است که می تواند  نقش آفرینی آب را بیشتر کند.

  

وی افزود: در بسیاری از کشورها منازعات سیاسی دنیا بر اساس این قضیه تبیین می شود و باید با توجه به اهمیت آّب در هزاره کنونی محورهای توسعه را فراهم کرد.

 

فرماندار مینودشت تصریح کرد: فناوری اطلاعات بستر و محور توسعه است و هنر فناوری اطلاعات در مدیریت منابع آب بسیار می تواند نقش آفرین باشد.

 

وی با بیان اینکه آب عامل اساسی در پیدایش اجتماعات و تمدن‌های بشری است، افزود: نقش آب در هزاره جدید بسیار مهم و پررنگ است.

 

در ادامه این همایش پاور پوینت با موضوع دیپلماسی و جنگ آب به نمایش در آمد و از پژوهشگران دانشگاه آزاد واحد مینودشت تقدیر شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 322567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha