ریشه فرهنگی انقلاب اسلامی در عمل به قرآن کریم است

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه علمیه همدان ریشه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران را عمل به قرآن کریم و فرمایشات ائمه معصومین (ع) عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت‌ا... سید مصطفی موسوی اصفهانی، رئیس حوزه علمیه همدان در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان گفت: مسأله قرآن و عترت نیازی به استدلال ندارد، مملکت ما مملکت اسلامی و انقلاب ما انقلاب اسلامی است. امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهدای انقلاب و مردم ما به خاطر اسلام همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشته و به میدان آمدند تا انقلاب به عنوان یک انقلاب اسلامی، الهی و قرآنی شکل گرفت.

 

 

وی بیان این جمله امیرالمومنین (ع) که:«خدا را در نظر بگیرید، خدا را در نظر بگیرد و مواظب باشید در عمل به قرآن غیر از شما بر شما سبقت نگیرند»، خاطرنشان کرد: حفظ، ترتیل، قرائت، کتابت و چاپ قرآن کریم مقدمه‌ای برای عمل به قرآن کریم هستند.

 

 

موسوی اصفهانی تأکید کرد: حفظ قرآن بدون تفسیر و تبیین گاهی در اختیار دشمن قرار می‌گیرد؛ مثل بعضی ممالک که مدعی چاپ، حفظ و... قرآن هستند؛ اما در عمل به ابزاری در دست دشمن تبدیل شده‌اند.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، وی افزود: بهترین راه برای تهذیب نفس، عرضه نفس به قرآن بوده و قرآن غذای معنوی روح انسان محسوب می‌شود.

 

 

رئیس حوزه علمیه همدان اظهار کرد: صدا و سیما هم باید به این مسأله بیشتر توجه کرده و پخش برنامه‌های قرآنی را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 322619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha