بهره مندی بیش از6هزار دانش آموز و دانشجو از خدمات کمیته امداداستان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: هم اکنون 6 هزار 412 نفر از جامعه فعال وپویای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان دانش آموز و دانشجو می باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد اکبری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد امروز در نشستی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار و 412 دانش آموز و دانشجو تحت پوشش این نهاد قرار دارند گفت: در حدود 40 سرفصل کاری در حوزه فرهنگی امداد به این عزیزان وخانواده آنان ارائه می شود.


وی با اشاره به تخصیص 5/3 درصد اعتبارات این نهاد به بخش فرهنگی افزود: حوزه فرهنگی امداد یکی از بخشهای مهم امداد است که زیر ساخت لازم برای توانمندسازی مددجویان را فراهم می سازد ویکی از حلقه های اساسی برای توانمندسازی مددچجویان محسوب می شود.


اکبری با بیان اینکه 21 درصد از افراد تحت حمایت کمیته امداد استان یزد را جوانان ونوجوانان تشکیل می دهند تصریح کرد: این مجموعه تعداد 8 هزار و 859 نفر را شامل می شود.


وی افزود: 70 درصد از مددجویان این نهاد را خانواده های یک ودو نفره وحدود 60 درصد جامعه تحت پوشش در استان را افراد سالمند تشکیل می دهند.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: در مجموع کمتر از 4 درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.


وی ضمن اشاره به دو رویکرد مهم امداد در راستای رسیدگی به جامعه تحت حمایت این نهاد اذعان داشت : توانمند سازی مددجویان و توسعه مشارکتهای مردمی از جمله رویکردهای مهم این نهاد است .
 

پایان پیام/

کد خبر 322644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha