نزدیک ترین عناصر به پژوهش، تعلیم و تربیت است

خبرگزاری شبستان: مدیرآموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول گفت: نزدیک ترین عناصر به پژوهش، تعلیم و تربیت است زیرا پدیدآورندگان تحقیق، انسان ها و دانشمندان هر جامعه هستند.

محمد پیری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول در حاشیه نشست کانون بازنشستگان این شهرستان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: یکی از نزدیک ترین عناصر به پژوهش، تعلیم و تربیت است، زیرا از یک سو تحقیق و آموزش و پرورش هر دو از عناصر درون زا بوده و از سوی دیگر پدیدآورندگان تحقیق، انسان ها و دانشمندان همان جامعه هستند.


وی افزود: این نزدیکی تا به آنجاست که حتی، جنبه آموزشی و پرورشی تحقیق و تاثیر آن را نمی توان به راحتی از یکدیگر جدا کرد.
 

پیری با بیان اینکه، جنبه پرورش در تحقیق، آن را هدفمند و معنی دار می سازد، گفت: با وجود اینکه که غنای علمی و تخصصی بالا، می تواند به کارایی تحقیق بیفزاید اما تمام مسئله این نیست، بلکه جوهره اصلی آموزش و پرورش در پژوهش عملی، همان تربیت و امور ارزشی است و ماهیت آموزشی مبتنی بر انتقال ارزش است.
 

وی تصریح کرد: یافته های علمی صرف، در واقع فوت و فن تحقیق هستند ولی فرهنگ تحقیق محسوب نمی شوند.
 

پیری در ادامه اظهارداشت: تحقیق و پژوهش علاوه بر جنبه های علمی، القا کننده نوعی روح و معرفت انسانی در هماهنگی ابزارهای فنی و آرمان های بشری است.
 

وی در خصوص ارتباط مباحث ارزشی واخلاقی با پژوهش، گفت: به عقیده ما پژوهش علاوه بر جنبه آموزشی، تکنیکی و عقلانی از گرایش اخلاقی و ارزشی نیز برخوردار است و جدا کردن این امر از آن، روح و عاطفه حاکم بر تحقیق و اجتماع انسانی مربوط به آن را شکننده می سازد.
 

مدیرآموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول تاکید کرد: ما باید بکوشیم تا تحقیق، جایگاه حقیقی خود را در جامعه، هرچه بیشتر پیدا کند.
 

وی افزود: برای این کار لازم است ابتدا دلایل این ناکامی را به خوبی بررسی کرده و بیابیم و با برطرف ساختن موانع با ایجاد امکانات و ابزار لازم در جهت آشنایی جامعه با ضرورت پژوهش و تحقیق تلاش کنیم.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 322700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha