تضییع حقوق اجتماعی مهمترین آسیب اجتماعی است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه علی آباد کتول گفت: تضییع حقوق اجتماعی دیگران از جمله مهمترین آسیب های اجتماعی است که بشر با آن مواجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدمهدی موسوی، امام جمعه شهرستان علی آباد کتول، ظهر امروز (22 آذر) در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: بحث تعلیم و تربیت از مهمترین مسائلی است که در سبک زندگی بشر همواره مطرح بوده است و دین مبین اسلام نیز بر مسئله علم آموزی تاکید فراوان داشته است.


وی افزود: تضییع حقوق اجتماعی دیگران از جمله مهمترین آسیب های اجتماعی است که بشر با آن مواجه بوده و علت اصلی آن هم عدم آگاهی از وظائف شرعی و حقوق افراد نسبت به یگدیگر است.


خطیب این هفته نماز جمعه شهرستان علی آباد کتول در ادامه تصریح کرد: وظیفه تک تک ماست که بدنبال یادگیری حداقل ها و ضروریات مسائل دینی و شرعی باشیم.


حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: در روایات متعدد هم داریم که قبل از اینکه بدنبال کاری برویم اول مسائل شرعی و فقهی آن را بیاموزیم.


امام جمعه شهرستان علی آباد کتول دوری مردم از عالمان را خطرناک توصیف کرد و گفت: طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) هر زمان بین عالمان یک جامعه و مردم فاصله افتد مردم به سه چیز مبتلا می شوند. اول، مالشان به حرام آلوده می شود. دوم اینکه، رفته رفته گرفتار حکومت ظالم می شوند و سوم اینکه بی ایمان از دنیا می روند.


وی با گرامیداشت روز حمل و نقل، در توصیه به همه رانندگان به خصوص اتوبوس رانان افزود: بحث ایمنی جان مسافران را جدی گرفته و در حین رانندگی خیلی مواظب باشید و قوانین راهنمایی و رانندگی و مسائل اخلاقی را حتماً رعایت کنید.

 

حجت الاسلام موسوی وحدت را از ضروریات جامعه اسلامی دانست و اظهارداشت: اختلاف افکنی در جامعه، به خصوص جوامعی که در آنها تنوع قومیتی وجود دارد همواره از توطئه های دشمنان بوده است.


وی همچنین لازمه ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه را همسو شدن علوم با یگدیگر دانست و تاکید کرد: همسو شدن علوم در جهت اسلامی، باعث رنگ و بوی الهی علوم می شود.


پایان پیام/

کد خبر 322842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha