فعالیت 10 هزار کتابخانه کانون های مساجد در کشور

خبرگزاری شبستان؛ معاون فرهنگی و هنری ستادعالی مساجد کشور به فعالیت 10 هزار کتابخانه در کانون های مساجد کشور اشاره و افزود:اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در اختیار استان ها برای تجهیز کتابخانه قرار

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستادعالی مساجد کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستاندر یاسوج به اقدامات صورت گرفته توسط ستادعالی به منظور تجهیز و راه اندازی کتابخانه های مساجد اشاره و اظهار داشت: ستاد عالی مساجد در سال های اخیر توجه به حوزه کتابخانه ها را به عنوان یک اولویت جدی موردنظر قرار داده و در همین راستا ساماندهی و سازماندهی ویژه ای را در این زمینه انجام داده است.

وی اعطای مجوز رسمی به کتابخانه های مساجد را یکی از این اقدامات دانست و گفت: ستادعالی مساجد به دنبال هویت بخشی بیشتر به کتابخانه های مساجد بوده و هست.

طاهریان افزود: قریب به 10 هزار کتابخانه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تاسیس شده که این تعداد شامل کتابخانه های باز و مخزن دار هستند.
این مسئول فرهنگی و هنری کشور تعداد کتابخانه های مخزن دار را بیش از 5 هزار مورد دانست و بیان داشت: این کتابخانه های مخزن دار در حال ساماندهی و سازمان دهی مجدد هستند و ناکنون بیش از یک هزار مجوز برای کتابخانه های مخزن دار صادر شده است.

طاهریان عنوان کرد: کتابخانه های مساجد در 5 سطح درجه بندی شده اند«از درجه 1 تا درجه 5»که البته بعضی از اینها که خدمات بسیار ویژه ای ارائه می دهند با درجه 1 ویژه نام گذاری شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ستادعالی کانون های مساجد کشور با حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سالیان اخیر سالانه بالغ بر 4 میلیارد تومان برای کتابخانه های مساجد کتاب خریداری می کند.

معاون فرهنگی و هنری ستادعالی مساجد کشور گفت: امسال علاوه بر اینها تجهیزات کتابخانه ای پیش بینی شده که همین اواخر اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در اختیار استان ها برای تجهیزات کتابخانه قرار داده شد.

طاهریان تهیه نرم افزار کتابخانه ای برای کتابخانه های تحت پوشش را از دیگر اقدامات ستادعالی مساجد در راستای حمایت از این مکان ها دانست و گفت:نرم افزار کتابخانه ای برای تعدادی از کتابخانه ارسال شده و برای بقیه کتابخانه ها در آینده ای نزدیک ارسال خواهد شد.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 322844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha