نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کهگیلویه وبویراحمد افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با آغاز هفته پژوهش، پژوهشکده تعلیم و تربیت و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان کهگیلویه وبویراحمد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش در کهگیلویه وبویراحمد با حضوراستاندار، معاونین، مسئولان دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی به میزبانی آموزش وپرورش در یاسوج برگزار شد.


استاندار کهگیلویه وبویراحمد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت:نمایشگاه هفته پژوهش بیانگر وجود ایده های ارزشمند درزمینه پژوهش وتحقیق دراستان است.


دکتر موسی خادمی گفت: شکوفایی استعدادهای ویژه پژوهشی دراستان مستلزم فراهم شدن شرایط، امکانات و ابزار کار است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز به شعار کلیدی هفته پژوهش در سال جاری باعنوان «پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار » اشاره کرد و گفت: برای دستیابی به توسعه به معنای واقعی کلمه، می بایست پژوهش و تحقیق علمی متناسب با نیازهای جامعه و در همه رشته های علمی در دستور کار همه دستگاه ها قرار گیرد.


مجید محنایی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری بر روی پژوهش و کار علمی را جزو دغدغه های اصلی دولت دانست و تأکید کرد: لازم است تحقیقات به سمت کاربردی و اجرایی شدن هدایت شوند به نحوی که اثرگذاری لازم را در راه رفع آسیبها و مشکلات جامعه دارا باشند.


وی با بیان این که شعار پژوهش در توسعه پایدار به ضرورت استفاده بهینه از منابع، سرمایه گذاری ها و متناسب بودن سیاست ها و اقدامات با نیازهای حال و آینده جامعه اشاره دارد، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی می بایست پژوهش را الفبای کار خود قرار دهند و پیش از اقدام به هر کاری به آن اولویت دهند.


این مسئول خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی به همت ستاد برگزاری هفته پژوهش و با اهداف متعددی نظیر معرفی دستاوردهای پژوهشی، تقویت انگیزه پژوهش، تقدیر از پژوهش گران برتر، استفاده از نتایج پژوهش ها، ایجاد ارتباط و روحیه هم فکری و هم اندیشی میان نخبگان و پژوهش گران استان و گسترش و ترویج فرهنگ پژوهش برگزار شده است.


مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در این نمایشگاه 12غرفه از دستاوردهای پژوهشی وتحقیقی محققان وپژوهش گران استان به نمایش گذاشته شده است.


هادی زارع پور گفت: اختراعاتف ابتکار وطرح های دانش آموزی واعضای پژوهش سراها دربخشی ازاین نمایشگاه برپاست.

 

وی بیان داشت: نمایشگاه هفته پژوهش از 23 تا 28 آذر ماه دایر است و طی این هفته از ساعت هشت صبح تا 17 عصر جهت بازدید علاقه مندان باز است.


گفتنی است، نمایشگاه 12 دستگاه و دانشگاه استانی از جمله اداره کل آموزش و پرورش، پردیس های دانشگاه یاسوج، دانشگاه پیام نور، نیروی انتظامی، مؤسسه آموزش علی ویا، مرکز تحقیقات کشاورزی، بنیاد نخبگان استان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فتح، دانشگاه علوم پزشکی غرفه دارند.
 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 323073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha