ارائه بیش از 18میلیاردریال خدمات فرهنگی به مددجویان کهگیلویه وبویراحمد

خبرگزاری شبستان: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد از پرداخت بیش از 18میلیارد ریال جهت ارائه خدمات فرهنگی به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد این استان طی هشت ماهه گذشته سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، ارسلان جلال فرد، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد گفت: اداره امور فرهنگی در قالب 7 برنامه اصلی و با سرفصل های کاری مختلف ارائه خدمات فرهنگی به خانواده ها، دانش آموزان و دانشجویان را پیگیری می کند.

 

وی اظهار داشت: برنامه تحصیلی دانش آموزان با سرفصل های کمک به تقویت بنیه علمی، کار و دانش و فنی و حرفه ای، معرفی به سایر خوابگاه ها، راهیابی به دانشگاه و همایش های تحصیلی و شغلی پیگیری می شود.

 

جلال فرد با بیان این که در حال حاضر 9هزار و 689 دانش آموز از خدمات این نهاد بهره مند هستند، گفت: در هشت ماهه گذشته سال در راستای ارائه خدمت به قشر دانش آموز تحت حمایت بیش از یک میلیارد و 21 میلیون یال هزینه شده است.

 

این مسئول کمیته امداد انجام امور مشاوره ای را از دیگر برنامه های فرهنگی کمیته امداد عنوان و اظهار کرد: مشاوره تحصیلی و شغلی و همین طور ارجاع بعضی از مراجعین به کلنیک های تخصصی مراکز مشاوره ای از جمله اقدامات در این زمینه است که تاکنون 690 میلیون و 900 هزار ریال در این مورد هزینه شده است.

 

جلال فرد از دیگر برنامه های فرهنگی این نهاد را طرح نظام جامع آموزشی و تربیتی یا همان آموزش بزرگسالان در قالب طرح فلاح و آموزش خانواده برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه یک هزار و 144 نفر از آموزش های لازم برخوردار و اجرای این طرح اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 356 میلیون ریال هزینه در برداشته است.

 

وی تعداد دانشجویان تحت حمایت را 3 هزار و 602 نفر اعلام کرد و گفت:جهت کمک هزینه تحصیلی، شهریه و برگزاری همایش های دانشجویی مبلغ 9 میلیارد و 835 میلیون ریال پرداخت شده است.

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد بیان داشت: کانون های فرهنگی تربیتی با عنوان کانون پیروان ولایت، کانون های موقت تابستانه و معرفی به سایر مراکز فرهنگی فعالیت می کنند و در این مورد 530 میلیون ریال هزینه شده است.

 

وی اعزام دانشجویان، دانش آموزان و خانواده های مددجو به اردوهای درون و برون استانی را از دیگر اقدامات فرهنگی کمیته امداد در طول سال عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه 120 دانشجو به مشهد مقدس اعزام و 120 نفر از مددجویان نیز با کمک خیرین نیکوکار تحت عنوان حج فقرا به مشهد مقدس اعزام شده اند.

 

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد، جلال فرد هزینه برگزاری این اردوها را 330 میلیون ریال عنوان کرد.

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد از تعداد هفت مجتمع فرهنگی تربیتی این نهاد جهت تحصیل دانش آموزان نیازمند نام برد و گفت: 432 نفر از دانش آموزان بی بضاعت در این مجتمع ها اسکان دارند و در راستای ارائه خدمت به این قشر از مددجویان تاکنون 5 میلیارد و 190 میلیون ریال هزینه شده است.

 

جلال فرد با بیان این که در مجموع 18 میلیارد و 400 میلیون ریال در راستای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت در کمیته امداد در سطح استان هزینه شده، گفت: امید است ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت آنها را به سمت و سوی توانمندی فکری و فرهنگی رهنمون سازد.

 

 پایان پیام/



 

کد خبر 323077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha