فعالیت های پژوهشی در همه عرصه ها ضروری است

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:فعالیت های پژوهشی در همه عرصه ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، رضا امینی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به روز پژوهش اظهار داشت: 25 آذر با عنوان "روز پژوهش" نامگذاری شده و این مهم را می رساند که پژوهش و تقویت آن در عرصه های مختلف ضروری است .

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش باعث پیشرفت و توسعه کشور در زمینه های مختلف می شود، گفت: در راستای پیشرفت کشور تمام فعالیت های اجرائی در کشور باید پشتوانه پژوهشی داشته باشد.

امینی به معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات در شهرداری اصفهان اشاره ای داشت و گفت:تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها در شهرداری اصفهان با تحقیق و پژوهش صورت می‌گیرد که این در نوع خود قابل تحسین است که تهیه و تدوین بودجه شهرداری اصفهان نمونه ای از این پژوهش ها و تحقیق هاست.

وی با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ علوم قرآنی در جامعه و تقدیر از برگزیدگان قرآنی افزود: تقدیر از برگزیدگان قرآنی نقش بسزائی در ترغیب و تشویق جامعه به فعالیت های قرآنی دارد.
 

امینی با تاکید بر پاسداشت زبان و الفاظ فارسی گفت: فرهنگ استفاده از الفاظ فارسی باید در جامعه نهادینه شود و این موضوع توجه مسئولان را می طلبد.

در ادامه نورالله صلواتی، نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان با داشتن ظرفیت وپتانسیل بالا در گردشگری و صنایع دستی می تواند به یک قطب گردشگری فعال و پویا در دنیا تبدیل شود و این موضوع باید مسئولان را به سمت ارتقای این کلان شهر در ابعاد مختلف سوق دهد.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع اشتغال افزود: مدیریت شهری اصفهان لازم است با اجرای سیاست های مناسب، گام بلندی در کاهش نرخ بیکاری در کلانشهر اصفهان بردارد و اجرای پروژه ها و طرح های کارآفرین و اشتغال زا در جهت کاهش بیکاری موثر است.

صلواتی با اشاره به اینکه امروزه صنعت گردشگری یکی از پدیده های بزرگ و تاثیرگذار جوامع بشری است، گفت: از دیدگاه اقتصادی، گردشگری از اهمیت بسزایی برخوردار است و امروز به عنوان یکی از بزرگ ترین عوامل توسعه اقتصادی و درآمدی شناخته می شود.

وی، صنعت توریسم را در رفع بحران بیکاری مهم دانشت و افزود:صنعت گردشگری تنها صنعتی است که آینده بسیار روشن، پربار و تضمین کننده ای دارد.

در این جلسه، رسول جزینی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ارتقای سلامت و تندرستی و نقش آن در ارتقای شادابی جامعه افزود: در حال حاضر امکانات ورزشی استان اصفهان مطلوب نیست و باید سهم خوبی از بودجه شهر به ورزش اختصاص داده شود.

پایان پیام/

کد خبر 323182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha