حرکت به سوی پژوهش های نتیجه گرا تبدیل علم به ثروت را به دنبال دارد

خبرگزاری شبستان:‌ معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش گفت: حرکت به سوی پژوهش های نتیجه گرا و محصول محور و تقویت محصول گرایی در فعالیت‌های پژوهشی تبدیل علم به ثروت را به دنبال دارد.

همایون مشکین کلک، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش به مناسبت هفته پژوهش به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: برگزاری هفته پژوهش برای عرضه نتایج و محصولات پژوهشی قطعا خوب است ولی بهتر است برای پیشبرد پژوهش در کشور به برنامه ریزی هدف گرا و سودمند بودن پژوهش پرداخته شود.

 

وی با بیان اینکه تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه یکی دیگر از راهکارهای تبدیل علم به ثروت است ادامه داد: افتتاح دفاتر ارتباط با دانشگاه در صنایع بزرگ، حضور دائمی نماینده پژوهشی دانشگاه ها و انتقال دفتر کار خود از دانشگاه به صنایع، اطلاع رسانی دانشگاه ها و مراکز آموزشی در خصوص پروژه های کارشناسی ارشد و دکتری موجود در دانشگاه به صنایع و اعلام پروژه های تحقیقاتی صنایع به دانشگاه ها بسترهای ارتباط و تعامل صنعت و دانشگاه را فراهم می کند.

 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش تصریح کرد: پژوهش نیازمند تزریق بودجه و اعتبارات کافی است زیرا سهم دانشگاه های کوچک مانند دانشگاه تفرش از بودجه های پژوهشی بسیار ناچیز است از این رو لازم است ضمن بازنگری در تخصیص بودجه پژوهشی به دانشگاه ها، دولت صنایع را ملزم کند تا بخشی از درآمد های خود را به حوزه های پژوهشی دانشگاه ها تزریق کند.

 

مشکین کلک اظهار کرد: صنایع بایستی به نتایج تحقیقاتی دانشگاه ها اعتماد کافی داشته باشند و سرمایه گذاری کافی نیز در این امر کنند نتیجه دادن تحقیق در پژوهش نیازمند زمان کافی است و صنایع هم برای رسیدن به اهداف مناسب و بهتر باید در حد کافی صبور باشند.

 

وی ادامه داد: اساتید دانشگاه نیز نباید دغدغه فکری داشته باشند و باید در کمال آزادی و اشتیاق و علاقه به غیر از امور آموزشی به امور پژوهشی بپردازند.

 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش انجام پروژه های پژوهشی متمرکز و تخصصی و تلاش برای هم جهت کردن و هدفمند کردن گروه های پژوهشی، تلاش در جهت حضور مستمر دانشگاه در صنعت و بالعکس، توجه اساسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به امر پژوهش به صورت متوازن با امر آموزش وسوق دادن اساتید به سمت پروژه های پژوهشی غیر از پروژه های پژوهشی کارشناسی ارشد را از مهمترین راهکارهای عملی برای گسترش امر پژوهش جهت حل مشکلات کشورعنوان کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 323560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha