برنامه ریزی کانون های فرهنگی هنری مساجدباید پشتوانه پژوهشی داشته باشد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: در راستای ارتقای کیفی فعالیت های کانون های مساجد؛ برنامه ریزی کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید پشتوانه پژوهشی داشته باشد.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه و ارج نهادن به مقام شامخ پژوهشگران،" ‎25 آذر" از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به نام "روز پژوهش" نامگذاری شد و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از سال ‎ 1379چهارمین هفته آذر ماه را به نام هفته پژوهش نامگذاری کرد.

وی ادامه داد: رشد و بالندگی هر جامعه ای مرهون امر تحقیق و پژوهش است و هر مقدار که به امر تحقیق و پژوهش در جامعه اهمیت داده و سرمایه گذاری شود به همان میزان رشد و شکوفایی علمی در جامعه صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام معتمدی افزود: در دین مبین اسلام و آموزه های دینی بر امر تحقیق و پژوهش تاکید فراوانی شده و از آنجا که کانون های فرهنگی و هنری مساجد از مهم ترین پایگاه های دینی و فرهنگی هستند، باید در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های کانون های مساجد در این مراکز مهم فعالیت های پژوهشی انجام گیرد.

وی با اشاره به 106هسته پژوهشی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان افزود: هسته های پژوهشی در جهت افزایش توان و اعتلای جایگاه علمی کانون و دستیابی روز افزون به یافته های علمی نوین و تلاش در کاربردی شدن نتایج پژوهش ها و به کارگیری آنها در فعالیت های مسجد و کانون ایجاد می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه اعضای هسته های پژوهشی کانون های مساجد استان اصفهان پژوهش های خود را در قالب مباحث علمی،‌مذهبی،‌ قرآنی و رباتیک ارائه داده اند،‌گفت:‌ علل بدحجابی،‌نقش والدین در علاقمندی غرزندانشان به نماز،‌ عدالت اجتماعی،‌وهابیت،‌جنگ نرم،‌ علل و عوامل دین گریزی،‌عرفان،‌مهدویت،‌منافقین،‌قرآن،‌تحریفات عاشورا،‌صالحین و زن در جامعه اسلامی از مهم ترین موضوعات پژوهشی هسته های پژوهشی کانون های مساجد استان است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 323455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha