19پایگاه امدادی هلال احمردر محورهای ارتباطی استان اردبیل مستقر شده اند

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان اردبیل از مستقر شدن 19 پایگاه امدادی هلال احمر در محورهای ارتباطی استان اردبیل در قالب طرح زمستانی امداد و نجات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهرام غیبی مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان اردبیل امروزدر جمع خبرنگارن این استان، اظهار داشت: این پایگاه ها مجهز به 19 دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه خودروی ست هیدرولیک نجات، 11 خودروی کمک دار پشتیبانی، 50 راننده، 500 نجاتگر هستند و در صورت صلاحدید و نیاز افزایش خواهند یافت.


وی با بیان اینکه این 19 پایگاه به صورت های ثابت، سیار و موقت راه اندازی و مستقر شده اند، افزود: این پایگاه ها در محورهای اردبیل به کوثر، اردبیل به آستارا، اردبیل به سراب، اردبیل به مغان، سه راهی سرچم، سه راه فخرآباد مشکین شهر، قره آغاج، سه راه سربند پارس آباد، سه راه جعفرآباد، گردنه اسالم و لنگان مستقر و به ارائه خدمات به هموطنان مشغول هستند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امضای تفاهم نامه مشترک فی ما بین جمیعت هلال احمر استان اردبیل و مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مبنی بر همکاری دهیاران روستاهای مسیر جاده های اصلی، جهت اسکان اضطراری در مساجد و مدارس در مواقع لازم خبر داد.


غیبی خاطر نشان کرد: تامین امنیت سفر در زمستان، ایمن سازی جاده ها، کمک به رانندگان و مسافران گرفتار در برف و کولاک، نجات حادثه دیدگان و افزایش سطح ضریب ایمنی از اهداف عمده طرح امداد و نجات زمستانی است.


این مقام مسئول تصریح کرد: طرح زمستانی امداد و نجات هلال احمر با همکاری مرکز فوریت های پزشکی، راه و ترابری، نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل آغاز و تا پایان 20 اسفند ماه سال جاری ادامه می یابد.


غیبی با یاداوری این مطلب که همشهریان عزیز تا می توانند از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند، بیان داشت: پایگاه های بین شهری این جمعیت استاندارد سازی شده و دارای امکانات رفاهی لازم می باشد و امدادگران این جمعیت با همه توان خود به منظور ارائه خدمات بهتر و نجات مصدومان مشغول فعالیت هستند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در پایان سخنان خود با بیان اینکه با بارش سنگین برف امدادرسانی با جدیت ادامه دارد، خاطر نشان کرد: هموطنان عزیز باید قبل از سفر تجهیزات و امکانات خودرویی خود را اعم از زنجیر چرخ و بخاری امتحان کنند تا از ایمنی و کارکرد آنها اطمینان حاصل کرده و در کنار آن در هنگام سفرهای زمستانی پتوی مسافرتی، کیف امدادی، تجهیزات و تغذیه خشک را با خود به همراه داشته باشند.


پایان پیام/


 

کد خبر 323280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha