افزایش طلاق پیامد تضعیف باورهای دینی است

خبرگزاری شبستان:‌ رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین گفت: ضعیف شدن باورهای دینی در افراد پدیده شوم طلاق را در زندگی مشترک افزایش می دهد.‌

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،‌ حجت الاسلام حسن کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین امروز(24آذر) در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی با رویکرد علل وعوامل افزایش طلاق گفت:‌ طلاق آخرین گزینه برای زندگی ناموفق مشترک است.


وی افزود:‌ الگو برداری از رسانه های غربی و مبتذل، بدگمانی و مشکلات روحی حاصل از بی اعتمادی به شریک زندگی، بالا رفتن سطح توقعات از جمله عوامل طلاق است.


حجت الاسلام کریمی، گسترش فساد، اعتیاد و بزهکاری را از پیامدهای طلاق دانست و اظهارکرد:‌ بیکاری، نداشتن مسکن، اعتیاد، خشونت، دخالت بی مورد خانواده ها، عدم شناخت متقابل پیش از ازدواج، ازدواج های احساسی و خیابانی، ازدواج های اجباری و مصلحتی، نداشتن تناسب فرهنگی و فکری، ضعیف شدن باورهای دینی، استقلال اقتصادی و مادی زنان و احساس عدم وابستگی به مرد از جمله عواملی است که منجر به طلاق می شود.


لازم به ذکر است، در این جلسه که هر یک از نمایندگان دستگاه های فرهنگی حضور داشتند به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص عوامل طلاق پرداختند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 323430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha