نظام مند کردن فعالیت های فرهنگی در اولویت ستاد عالی مساجد قرار دارد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و هنری ستادعالی مساجد کشور گفت: نظام مند کردن فعالیت های فرهنگی و هنری در چارچوب آیین نامه ها و مقررات جزو اولویت های جدی ما بوده و هست.

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستادعالی مساجد کشور به اولویت های معاون فرهنگی ستادعالی مساجد اشاره و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ساماندهی و سازماندهی فعالیت های فرهنگی مساجد کشور جزو اولویت های معاون فرهنگی و هنری ستاد می باشد.

 

طاهریان به حوزه صدور مجوز فعالیت ها در ستادعالی مساجد اشاره کرد و افزود: ما توانستیم مقدمات اعطای مجوز به نشریات تجربی را با توجه به آیین نامه ابلاغی فراهم کنیم؛ به عبارتی نظام مند کردن فعالیت ها در چارچوب آیین نامه ها و مقررات جزو اولویت های جدی ما بوده و هست.

 

وی بیان داشت: اعطای مجوز به نشریات تجربی، کتابخانه ها، تولید و باز تولید آثار فرهنگی و هنری اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد جزو برنامه های حوزه معاونت فرهنگی و هنری ستادعالی می باشد.

 

این مسئول فرهنگی و هنری کشور گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر جشنواره های مختلف فرهنگی و برنامه های هنری توسط ستادعالی مساجد کشور برگزار شد باید این آثار به عنوان توانمندی های موجود در بین اعضای کانون ها عرضه شود، که الحمدلله در این راستا کارهایی صورت گرفته و در حال پیگیری است.

 

طاهریان، در ادامه به اقدامات صورت گرفته توسط حوزه فرهنگی این ستاد به منظور تجهیز و راه اندازی کتابخانه های مساجد اشاره و اظهار داشت: ستاد عالی مساجد در سال های اخیر توجه به حوزه کتابخانه ها را به عنوان یک اولویت جدی موردنظر قرار داده و در همین راستا ساماندهی و سازماندهی ویژه ای را در این زمینه انجام داده است.


وی اعطای مجوز رسمی به کتابخانه های مساجد را یکی از این اقداماتی دانست و گفت: ستادعالی مساجد به دنبال هویت بخشی بیشتر به کتابخانه های مساجد بوده و هست.


طاهریان افزود: قریب به 10 هزار کتابخانه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تاسیس شده که این تعداد شامل کتابخانه های باز و مخزن دار هستند.


این مسئول فرهنگی و هنری کشور تعداد کتابخانه های مخزن دار را بیش از پنج هزار مورد دانست و بیان داشت: این کتابخانه های مخزن دار در حال ساماندهی و سازمان دهی مجدد هستند و تاکنون بیش از یک هزار مجوز برای کتابخانه های مخزن دار صادر شده است.


طاهریان عنوان کرد: کتابخانه های مساجد در 5 سطح درجه بندی شده اند«از درجه 1 تا درجه 5»که البته بعضی از اینها که خدمات بسیار ویژه ای ارائه می دهند با درجه 1 ویژه نام گذاری شده اند.


وی خاطرنشان کرد: ستادعالی کانون های مساجد کشور با حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سالیان اخیر سالانه بالغ بر 4 میلیارد تومان برای کتابخانه های مساجد کتاب خریداری می کند.


معاون فرهنگی و هنری ستادعالی مساجد کشور گفت: امسال علاوه بر اینها تجهیزات کتابخانه ای پیش بینی شده که همین اواخر اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در اختیار استان ها برای تجهیزات کتابخانه قرار داده شد.


طاهریان تهیه نرم افزار کتابخانه ای برای کتابخانه های تحت پوشش را از دیگر اقدامات ستادعالی مساجد در راستای حمایت از این مکان ها دانست و گفت: نرم افزار کتابخانه ای برای تعدادی از کتابخانه ارسال شده و برای بقیه کتابخانه ها در آینده ای نزدیک ارسال می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 323481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha