برگزاری مسابقه مفاهیم زیارت عاشورا در قزوین

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از برگزاری مسابقه مفاهیم زیارت عاشورا در قزوین در راستای آشنایی هرچه بیشتر با مفاهیم عمیق زیارت عاشورا خبر داد.

حجت الاسلام علی رمضانی در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان کرد: در خصوص اهمیت زیارت عاشورا روایات متعددی وجود دارد زیرا آثار سازنده فردى و اجتماعى دارد و از همین رو نیز دبیرخانه کانون های مساجد استان قزوین مسابقه مفاهیم زیارت عاشورا را برگزار می کند.
 

وی ادامه داد: این مسابقه از شش بند تشکیل شده است و علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می توانند به پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه به نشانی koochehayekhoda.ir مراجعه کنند.
 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال پاسخ به این سوالات 23 دی ماه سال جاری است که در میلاد پیامبرگرامی اسلام(ص) قرعه کشی صورت می گیرد و اگر هر شرکت کننده به 10 سوال پاسخ صحیح دهد، در این قرعه کشی شرکت داده می شود.
 

وی عنوان کرد: برگزاری این مسابقه موجب می شود تا افراد هرچه بیشتر با زیارت عاشورا آشنا شده و به عمق معانی و مفاهیم آن پی ببرند و در واقع خواندن زیارت عاشورا ایجاد پیوند معنوى با خاندان عصمت و تشدید علاقه و محبت به آنان می کند.
 

حجت الاسلام رمضانی یادآور شد: پیدایش روحیه ظلم ستیزى، دورى جستن از خط انحراف، الهام گرفتن، درس آموختن و الگو قرار دادن اسوه‏ هاى هدایت، ترویج روحیه شهادت ‏طلبى و ایثار و فداکارى در راه خدا و احیاى مکتب و راه و هدف خاندان عصمت از دیگر آثار قرائت زیارت عاشورا است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 323509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha