ارائه مشاوره دینی، خانواده و قبل از ازدواج در مساجد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از اجرای طرح ارائه مشاوره دینی، قبل از ازدواج و خانواده به جوانان در تعدادی از مساجد قزوین خبر داد.

حجت الاسلام علی رمضانی در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان کرد: امروزه خدمات مشاوره بر سه محور رشد، پیشگیری و درمان مبتنی است و امر مشاوره ضمن آن که موجب تسهیل رشد مراجعان را فراهم می سازد، با افزایش دانش و مهارت های افراد، از بروز بسیاری از مسائل و مشکلات روزمره پیشگیری می کند.
 

وی ادامه داد: در مواردی که افراد دچار مشکلات پیچیده و بحران های حاد می شوند، با استفاده از فنون و تخصص های، مشاوره ای، می توان نسبت به کاهش و یا رفع و حل آنها اقدام کرد.
 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: اهل فن، مشاوره را تنها راه پسندیده و عقلانی برای حل مشکلات کنونی می دانند، البته بخشی از کارهای مشاوره ای، می تواند توسط پدر و مادر و یا معلمان انجام گیرد و یا روحانیون می توانند در خصوص مسائل اعتقادی، مشاور خوبی باشند.
 

وی عنوان کرد: در بعضی موارد، مشکلات خاصی وجود دارد که در سایه مشاوره به وسیله افراد متخصص قابل حل است نظیر اضطراب، افسردگی، وسواس و غیره که این مشکلات، مسائل ساده ای نیستند که توسط والدین، معلمان و حتی پزشکان درمان شود و فقط از طریق ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای توسط مشاوران ماهر و توانمند امکان بهبودی وجود دارد که با فنون و تخصص خود، علل انحراف و اختلال را ریشه یابی کرده و نسبت به درمان آن اقدام می کنند.
 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: در همین راستا دبیرخانه کانون های مساجد استان قزوین با همکاری کانون تخصصی یاس های آسمانی، طرح ارائه مشاوره رایگان دینی، خانواده و قبل از ازدواج را به جوانان در مساجد برگزار می کند.
 

وی توضیح داد: کانون های فرهنگی هنری یاس (مسجد سجادیه)، امام موسی بن جعفر (مسجد امام موسی بن جعفر)، شهید بابایی (مسجد حضرت ابوالفضل)، پیروان قائم آل محمد (مسجد چهارده معصوم)، فاطمیه (مسجد فاطمیه)، شهید صیاد شیرازی (مسجد امام حسن عسگری)، شهدا (مسجد حضرت ابوالفضل) و شهدای زینبیه (میجد زینبیه) مجریان این طرح هستند که طرح مشاوره رایگان در مساجدی که این کانون ها در آن فعالیت دارند، اجرایی خواهد شد.
 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به اهداف اجرای طرح مشاوره اعلام کرد: بالا بردن و آگاهی بخشی به خانواده ها در زمینه های مختلف از اهداف اصلی اجرای این طرح است و تقویت بنیان خانواده، جلوگیری از فروپاشی خانواده، جلوگیری از آسیب های اجتماعی و مقابله با جنگ نرم دشمن از دیگر اهداف این طرح است.
 

وی یادآور شد: مدت اجرای این طرح سه ماه است که بعد از اربعین حسینی اجرای این طرح آغاز می شود و در اجرای این طرح بیشتر مناطق محروم شهرستان قزوین مدنظر بوده است که در آینده این برنامه در دیگر شهرستان های استان نیز اجرا می شود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 325455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha