لزوم استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در ترویج سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قزوین با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در ترویج سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: باید از فرصت و ظرفیت کانون ها استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی، صبح امروز (7 دی) در جلسه شورای اداری که در دبیرخانه کانون های مساجد قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از مواردی که در مساجد باید مورد توجه قرار گیرد و مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید کردند، سبک زندگی است.
 

وی ادامه داد: سبک زندگی در واقع به دغدغه هایی که امروز در جامعه وجود دارد باز می گردد به طوری که در حوزه خانواده، ما شاهد مسائل و معضلاتی نظیر طلاق و متراکه هستیم که درصد بالایی از این طلاق ها در سال نخست زندگی زخ می دهد و علت نیز عدم شناخت زوجین نسبت به یکدیگر است.
 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: طلاق در جامعه آسیب های بسیاری را به دنبال دارد به طوری که این آسیب متوجه فرزندان خانواده و حتی دیگر افراد جامعه نیز می شود.
 

وی عنوان کرد: مشکل دیگر بالا رفتن سن ازدواج است به طوری که سن ازدواج به بالای 30 سال رسیده است که این موارد باید به عنوان دغدغه های اساسی مورد توجه قرار گرفته و بررسی و علت یابی شود و باید در مساجد به این موارد پرداخته شود.
 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: این موارد آفت ها و سم هایی است که وارد جامعه شده و باید رفع شود و بزرگترین مشکل جامعه ما نیز عدم سم زدایی است و توجه چندانی نیز به این مسائل نمی شود.
 

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در ترویج سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: باید از فرصت و ظرفیتی که در کانون های مساجد وجود دارد، استفاده کنیم و روی این دغدغه های جامعه کار شود زیرا این موارد به سبک زندگی مرتبط است و پرداختن به سبک زندگی باید از همین بخش ها آغاز شود و توجه داشته باشیم هرچه به جلو پیش می رویم، مشکلات نیز بیشتر می شود.
 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با تأکید بر اهمیت پرداختن به مسائل جامعه به ویژه در روستاها خاطر نشان کرد: کانون های مساجد رسالتی همانند پیامبر در روستاها دارند و باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم و در راستای رفع دغدغه های جامعه اثرگذار باشیم و بدانیم که تأثیرگذاری کانون های مساجد بیش از بسیاری از سازمان هاست.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 327338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha