لزوم فرهنگ سازی در زمینه حفظ محیط زیست

خبرگزاری شبستان: استاندار فارس با بیان اینکه در زمینه حفظ محیط زیست فرهنگ سازی نشده است، گفت: آلودگی محیط زیست جهان بشریت را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر سیدمحمد احمدی، استاندار فارس عصر امروز (25آذر) در جلسه شورای اداری استان که با حضور دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، گفت: مسئله محیط زیست به عنوان میراث مشترک بشریت مقوله ای بسیار اساسی مطرح است و این درحالی است که ما برای محیطی که در آن زندگی می کنیم، کمتر تلاش می کنیم و بی توجه هستیم.


عالی ترین مقام اجرایی استان فارس با بیان اینکه در زمینه حفظ محیط زیست فرهنگ سازی نشده است، خاطرنشان کرد: آلودگی محیط زیست جهان بشریت را تهدید می کند.


دکتر احمدی با اشاره به اصل مسئولیت مشترک ولی متمایز دولت ها در حقوق بین الملل محیط زیست، یادآور شد: براساس این اصل خیلی از دولت ها از دیدگاه حقوق بین الملل زیر سئوال هستند که به خاطر بهره برداری بیشتر از طبیعت محیط زیست را بیش از دیگران آلوده می کنند.


استاندار فارس ادامه داد: مسئله محیط زیست امروز از حقوق بشر پیشی می گیرد و این درحالی است که بسیاری از دولت ها زیر سئوال هستند و ممکن است به دادگاه های ذیربط کشیده شوند.


وی با اشاره به مسائل موجود در حوزه محیط زیست کشور، خاطرنشان کرد: خلیج فارس یک صد برابر آلوده تر از دریا های مشابه است و نسبت به آنها 75 درصد بیشتر آلودگی دارد که علت آن عدم رعایت ساکنین سواحل جنوبی و شمالی، استخراج بی رویه نفت و پس آب کشتی های غول پیکر است.
 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ما با بی توجهی کره زمین را نا امن می کنیم، ادامه داد: ما محیط زیست را به مخاطره می اندازیم که مسئله بسیار با اهمیتی است.


استاندار فارس همچنین با تذکر نکات اداری، خطاب به مسئولین توصیه کرد: این انتظار از مدیران استان می رود که بازدید های شهرستان ها را به صورت ماهانه با هماهنگی فرمانداران داشته باشند تا از این طریق در دیدار های مردم مسائل را در میان بگذارند و امید را در دل مردم زنده کنند.


دکتر احمدی با یادآوری اینکه بودجه عمرانی استان فارس در سال آینده وضع مطلوبی ندارد، تاکید کرد: هنوز فشار های استکبار و تحریم های اقتصادی وجود دارد و شیطنت های دشمنان نیز کما فی السابق به قوت خود باقی است ژس باید زمینه کار بخش خصوصی فراهم شود تا بتوان مشکلات را مدیریت کرد.


وی با پیشنهاد اینکه جلسه شورای اداری استان فارس به صورت کمسیون های تخصصی برگزار شود، گفت: از این طریق می توان شرایط را برای بحث و تبادل نظر فراهم کرد و جلسه حالت سخنرانی نداشته باشد تا در قالب کمسیون های تخصصی مسائل دردمندانه و هوشمندانه پیگیری شود.
 

خاطرنشان می شود، جلسه شورای اداری استان فارس با حضور دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، معاونان و مشاوران استاندار فارس، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی و مقامات نظامی و انتظامی در سالن شهید امامی استانداری فارس برگزار شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 324087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha