بزرگ ترین مشکل فارس در حوزه زیست محیطی آب است

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل نیروی برق شیراز گفت: بزرگ ترین مشکل استان فارس در حوزه زیست محیطی آب است و روش برقی کردن چاه های آب به عنوان استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در این سال می تواند راه حل مناسبی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، سید محمدحسن صحرائیان، مدیر عامل نیروی برق شیراز امروز (25آذر) در حاشیه شورای اداری استان در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" گفت: بزرگ ترین مشکل استان فارس در حوزه زیست محیطی آب است و روش برقی کردن چاه های آب به عنوان استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در این سال می تواند راه حل مناسبی باشد.


وی با اشاره به مزیت های این روش، افزود: استفاده از فناوری های جدید کنترل مصرف آب و برق، افزایش بهره وری با استفاده از کنتور های هوشمند، کاهش آلودگی های زیست محیطی و سهولت کار کشاورزان از مزیت های روش برقی کردن چاه های آب است.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر چاه آب در استان فارس 22 هزار لیتر سوخت مصرف می کند که بخش زیادی از آن قاچاق می شود و این درحالی است که پیشنهاد می کنیم دولت مصوب کند که 600 میلیون یارانه متعلق به سوخت دیزل های چاه های آب را به وزارت دفاع پرداخت کند تا این روش اجرایی شود.
 

وی با بیان اینکه تا ژایان سال آینده با برنامه ریزی های صورت گرفته هشت هزار حلقه چاه آب برقی می شود، افزود: 50 درصد کار انجام شده است که با مشارکت کشاورزان 50 درصد مابقی نیز در سال 93 اجرایی خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 324091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha