لزوم تهیه پیوست زیست محیطی قبل از اجرای پروژه های عمرانی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل سازمان محیط زیست فارس گفت: ما با توسعه مخالف نیستیم اما قبل از اجرای پروژه های بزرگ عمرانی پیوست زیست محیطی تهیه و مفاد آن هم رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیر کل سازمان محیط زیست فارس امروز (25آذر) در جلسه شورای اداری فارس با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید یک میثاق نامه با ملت بسته شد که پایبندی به حفظ محیط زیست یکی از بندهای آن با رویکرد جدید بوده است، گفت: امید است با ترسیم راه عملی و خردمندانه با همکاری تصمیم سازان محیط زیست از مسائلی که اکنون با آن دست به گریبان است نجات می یابد.


وی با تاکید بر اینکه مهمترین بحث استان بحث آب است، اظهار داشت: این استان با داشتن 75 هزار حلقه چاه که 60 هزار حلقه آن مجاز است، رتبه خوبی در این زمینه دارد.

 

مدیر کل محیط زیست فارس عدم وجود تصفیه فاضلاب های خانگی را یکی از مشکلات سازمان محیط زیست فارس عنوان و تصریح کرد: البته تصفیه خانه در شهرستان های اقلید، جهرم، شیراز و مرودشت وجود دارد.

 

ابراهیمی کارنامی با تاکید بر اینکه امروز تمام تقصیرات را به عهده خشکسالی می گذارند، افزود: ما باید منابع آبی را مدیریت کنیم معضل آب به عنوان یک چالش در کشور محسوب می شود چرا که عدم مدیریت آب باعث شد تا تالاب های خشک و به محل ریز گردها تبدیل شوند.


مدیر کل محیط زیست فارس از 103 دشت فارس، 70 دشت را ممنوعه اعلام و خاطر نشان کرد: ما با توسعه مخالف نیستیم اما قبل از اجرای پروژه های بزرگ عمرانی پیوست زیست محیطی تهیه و مفاد آن هم رعایت شود، باید توسعه در کنار نگهداری و توجه به محیط زیست انجام شود.


وی افزود: کارخانه روغن نباتی شیراز متعهد شده تا به مدت 2 سال از شیراز خارج شود و هر سه ماه یک بار گزارش ارائه کند.


ابراهیمی کارنامی برنامه توسعه کشور باید قبل از اجرای طرح به لحاظ زیست محیطی بررسی شود، اظهار داشت: زیر ساخت های طبیعت گردی در استان ما آماده نیست و اگر در این خصوص آگاهی بخشی شود اشتغال و در آمد زایی را به دنبال خواهد داشت.


پایان پیام/

کد خبر 324089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha