آل سعود و آل خلیفه هزینه سنگینی برای جنایات خود در بحرین خواهند پرداخت

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به جنایت های آل سعود و آل خلیفه در بحرین، گفت: آنها باید بدانند که هزینه سنگینی برای این فجایع خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله مکارم شیرازی امروز (31 فروردین) در درس خارج فقه خود در مسجد با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه، تصریح کرد: در کلام امیرالمومنین (ع) بر دو مورد، نیاز و استغنای مردم تاکید شده و منظور از این تاکید آن است که باید در مقابل این نیاز با مردم با کلام نرم ، محبت و بر پایه دوستی صحبت کنیم.

 

وی گفت: در این کلام به بی نیازی مومنان هم اشاره شده که منظور از آن حفظ آبروی مومن در مقابل مردم است و هر کسی بتواند این دو را جمع کند، یعنی هم نیاز و هم بی نیازی را رعایت کند به عزت و آبرو می رسد.

 

این مرجع تقلید، ادامه داد: انسان در طول زندگی در موقعیت های مختلفی قرار می گیرد و ممکن است به ناچار نیاز به کمک مالی داشته باشد، ولی با توجه به این کلام حتی در این موقعیت هم باید انسان از فرد با شخصیت و مودب و نه آدم بی ادب قرض بگیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بحرین، تصریح کرد: دیروز اخباری از شاهدان عینی فجایعی که به واسطه آل سعود و آل خلیفه در بحرین رخ می دهد، رسیده که بیانگر عمق فاجعه است.

 

وی افزود: در این کشور خانواده هایی که شهید داده اند، سخت در فشارند و امنیت ندارند، چون شهید داده اند و همچنین این نیروها مساجد و حسینیه ها را پشت سر هم تخریب می کنند.

 

آیت الله مکارم شرازی، گفت: نیروهای سعودی و آل خلیفه مسجد تاریخی علی بن ابی طالب را تخریب کرده اند و دولت هم جوانان را از کارها اخراج کرده، مجروحین مجبورند در منازل بمانند، چرا که اگر به بیمارستان مراجعه کنند، دستگیر می شوند.

 

وی ادامه داد: در این کشور زندانیان و حتی کودکان زندانی شده، مورد شکنجه قرار می گیرند که همه این موارد حکایت از انتقام جویی آل خلیفه نسبت به مردم بحرین و مخصوصا شیعیان دارد.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه ملت بحرین از لحاظ مواد غذایی در سختی به سر می برند، خاطرنشان کرد: حکام همسایه و بخصوص سازمان ملل در قبال این فجایع سکوت کرده اند و همه تماشاچی اند، چنان که انگار مرده اند و این در حالی است که آمریکایی ها از سازمان ملل به عنوان چماقی برای کوبیدن کوچکترین حرکت ها در ایران استفاده می کند.

 

وی گفت: آل سعود و آل خلیفه گمان می کنند که این حرکات دیوانه وار آنها در آینده فراموش می شود، ولی اینطور نیست و آنها باید بدانند که مسلمانان جهان و مخصوصا شیعیان دنیا این فجایع را فراموش نمی کنند و هزینه سنگینی را در قبال آن خواهند پرداخت و به زودی پاسخ منابی به آنها داده می شود.

 

آیت الله مکارم شرازی، افزود: بر همه مسلمانان آزاده و مخصوصا شیعیان واجب است که برای نجات مظلومان تاریخ قیام کنند و در مکتب اهل بیت (ع) نیز تاکید شده که اگر کسی ندای مظلومی را بشنود و به یاری او نشتابد، مسلمان نیست.

 

پایان پیام/  

کد خبر 32412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha