تخریب مساجد بحرین بیانگر هراس دشمن از نقش آفرینی پایگاه های معنوی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مساجد را پایگاه نشر ارزش های دینی خواند و تخریب مساجد بحرین را بیانگر اوج هراس دشمنان از نقش آفرینی این پایگاه های معنوی ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، محمد رضا سوقندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، شب گذشته ( 30 فروردین) در بازدید از کانون فرهنگی، هنری علامه امینی مسجد قدس بجنورد، ضمن تقدیر از فعالیت کانون علامه امینی بجنورد به عنوان کانون تخصصی چهره به چهره استان، گفت: امروز اگر می بینیم در جهان اسلام تحول به وجود آمده مبدا آن مسجد است.

 

سوقندی با تاکید بر نقش مساجد به عنوان جایگاه نشر ارزش های دینی، افزود: امروز در بحرین مساجد را تخریب می کنند چراکه به این نتیجه رسیده اند مسجد پایگاه نشر مسائل دینی است و دشمنان اسلام  این را برای خود خطر می بینند.

 

 وی اضافه کرد: تمام حرکت دین ما از مسجد است تمام کسانی که به اسلام و انقلاب خدمت کرده اند از مسجد آغاز کرده اند و ما نیز باید تلاش کنیم تا جوانان و نوجوانان متعهد و مومن را برای آینده کشور در مساجد تربیت کنیم.

 

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این بازدید با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری علامه امینی اجرای طرح تربیتی چهره به چهره در سطح استان، اجرای طرح تلاوت نور و ارائه خدمات کتابخانه ای را بخشی از فعالیت های کانون برشمرد.

 

وی افزود: برگزاری مراسم استقبال از خدام حرم رضوی در سال گذشته و برپایی نمایشگاه های دفاع مقدس و حجاب در کانون فرهنگی هنری علامه امینی کانون نمایانگر توانمندی های اعضای این کانون است.

 

شیرازیان، با تاکید بر جذب جوانان، خاطر نشان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب باید فعالیت های مساجد را تقویت کنیم تا بتوانیم در مقابل این حربه به موفقیت دست یابیم.

 

اصغر لنگری، مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی نیز در  ادامه گفت: این کانون از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرده و حدود 300 نفر عضو در این کانون فعالیت می کنند.

 

وی در ادامه با ارائه گزارش عملکرد این کانون، افزود: کتابخانه این کانون با  بیش از سه هزار جلد کتاب به دانش آموزان و دانشجویان ارائه خدمات می کند.

 

 پایان پیام/

کد خبر 32423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha