وحدت حوزه و دانشگاه لازمه پیشرفت جامعه است

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه های علمیه خواهران استان قزوین گفت: برای اینکه جامعه را پیش ببریم و خداوند متعال و شهدا از مجموعه ما راضی باشند، باید حوزه و دانشگاه کنار هم باشند.

حجت الاسلام رضا کاظم لو در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان کرد: سالروز شهادت آیت الله مفتح طلیعه پیوند حوزه و دانشگاه است و از همین رو نیز 27 آذر سالروز شهادت ایشان به این عنوان نام گرفته است.
 

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه دو بال حرکت علمی کشور هستند و طبیعی است که اگر هر یک از این بال ها دچار نقصی شود، این پرواز دچار مشکل می شود بنابراین به برکت وجود شهید مفتح و خون ایشان و همچنین علمایی که در هر دو عرصه قدم برمی دارند این روز به این عنوان نامیده شده است.
 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان قزوین اضافه کرد: اگر حوزه و دانشگاه کنار هم باشند، می توانند جامعه را از نظر علوم روز و علم دین پیش ببرند ولی اگر از هم جدا شوند، هر دو مجموعه کارشان دچار نقص می شود از این رو برای اینکه جامعه را پیش ببریم و خداوند متعال و شهدا از مجموعه ما راضی باشند، باید حوزه و دانشگاه کنار هم باشند.
 

وی عنوان کرد: به همین منظور نیز حوزه و دانشگاه آمده کنار هم و برای پیمودن یک راه مقدس که همه راه ها برای شناخت خدا است با هم همکاری می کنند و امیدواریم این وحدتی که بین حوزه و دانشگاه شکل گرفته است، ادامه یابد و حوزویان و دانشگاهیان یکدیگر را تحمل کنند و در کنار هم باشند و یکدیگر را متهم به تحجر و مسائل خاص نکنند.
 

حجت الاسلام کاظم لو اعلام کرد: در راستای وحدت هرچه بیشتر بین حوزه و دانشگاه ما در حوزه علمیه خواهران پیشنهاد دادیم تا مراسمی به همین مناسبت با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، بسیج طلاب، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه برادران برگزار شود که این مراسم با شرکت اساتید، طلاب و دانشجویان برگزار خواهد شد.
 

وی با اشاره به وضعیت موجود وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر ما بین حوزه و دانشگاه وحدتی را شاهد هستیم ولی در این بین نقایصی نیز وجود دارد و این وحدت به نقطه مطلوب نرسیده است.
 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان قزوین تأکید کرد: عدم شناخت بین حوزه و دانشگاه عمده ترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد و دانشگاه باید تلاش کند که حوزه و کار آنها را شناخته و حوزه نیز باید بکوشد که دانشگاه را بشناسد و اگر این شناخت حاصل شود این وحدت نیز بیشتر می شود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 324287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha