افزایش یک تا سه درصدی اعتبارات پژوهشی خراسان رضوی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان رضوی از افزایش یک تا سه درصدی اعتبارات پژوهشی در سال جاری خبر داد.

به گزارشخبرگزاری شبستان از مشهد، محمد عباسپور، مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان رضوی ظهر امروز(26آذر) در مراسم رو نمایی از" بانک اطلاعات فرهنگ، هنر و قرآن " اظهار کرد: در این بانک اطلاعات پژوهشی به موضوع سبک زندگی اسلامی بیشتر تاکید شده است، زیرا سبک زندگی اسلامی پاشنه آشیل زندگی مردم است.


وی افزود: با گذشت بیش از 30 سال از از انقلاب اسلامی هنوز صحنه زندگی اجتماعی ما با فرامین قرآن انطباق ندارد و سبک زندگی اسلامی دستوری نیست.


عباسپور با اشاره به افزایش 100 درصدی اعتبارات تکلیفی، پژوهشی سال 92 دستگاه‌های اجرایی استان گفت: سال گذشته میزان اعتبارات تکلیفی مربوط به امور پژوهش، توسعه علمی و فناوری از نیم تا سه درصد بود که این مقدار در سال جاری یک تا سه درصد افزایش داشته است.


وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید از اولویت های پژوهشی خود در کمیسیون های تخصصی به دفاع بپردازند چرا که یک درصد اعتبار برای فعالیت های پژوهشی تکلیفی است و دستگاه ها می توانند با اولویت های پژوهشی خود و تصویب در کمیسیون های تخصصی این را به سه درصد افزایش دهند.


بنا بر گزارش شبستان همچنین در ادامه مراسم سید سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر جایگاه پژوهش در تصمیم سازی و برنامه ریزی و اشاره به سخنان ریاست جمهور گفت: همانطور که رییس جمهور محترم فرمودند برای کار آمد کردن دولت راهی جز پژوهش نمی شناسند.


وی ادامه داد: ما نیز توجه به این حوزه پژوهش را سرلوحه کار خود قرار می دهیم و از شورای پژوهشی این اداره کل درخواست دارم هر چه بیشتر به پژوهش های کاربردی توجه داشته باشند.
 

پایان پیام/

کد خبر 324297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha