«بانک اطلاعات فرهنگ، هنر و قرآن » رو نمایی شد

<BR> خبرگزاری شبستان: همزمان با هفته پژوهش از «بانک اطلاعات فرهنگ، هنر و قرآن » در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با حضور مسئولان استانی رو نمایی شد.

محمد کاظم دبیری، مسئول شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی صبح امروزدرحاشیه رونمایی از بانک اطلاعات فرهنگ، هنر و قرآن » به خبرنگار خبرگزاری شبستان درمشهد اظهار کرد: هفته پژوهش امسال با شعار "پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار" برگزارمی شود.


شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود:در دنیای امروز رویکرد به علم و پژوهش سنتی نیست و اقتصاد، مدیریت، سیاست، فرهنگ با محوریت پژوهش انجام می‌شود.


مسئول دبیرخانه مشترک شورای فرهنگ عمومی وپژوهشی خراسان رضوی ادامه داد: باهدف جلوگیری از موازی کاری و انجام پژوهش های تکراری و نیز روشن شدن مسائل پژوهشی در ساحت فرهنگ بانک پژوهشی با عنوان" بانک اطلاعات فرهنگ، هنر و قرآن "تشکیل شده رونمایی شد.


وی همچنین از رونمایی کتاب فرهنگ عمومی را از دیگر برنامه های این هفته معرفی کرد و افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در راستای سهولت و دسترسی آسان به مستندات شورای فرهنگ عمومی استان کتابی را متشکل از کلیه صورتجلسات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان در بیست سال گذشته شامل برنامه ها فعالیت ها آیین نامه ها ،شیوه نامه ها گردآوری کرده است که از این کتاب نیز در این هفته رونمایی می شود.


دبیری تصریح کرد: برگزاری نشست تخصصی با عنوان مدیریت استرات‍ژیک فرهنگی و نقش ساختارها و سازکارهای اجرایی و اداری از دیگر برنامه های این هفته است.


وی با اشاره به اینکه در هفته پژوهش تلاش می شود دانشگاه ها و مراکز علمی، صنایع و دستگاه های اجرایی هرچه بیشتر به یکدیگر نزدیک شده و با مسائل و ظرفیت های یکدیگر آشنا شوند، خاطر نشان کرد: بازدید از مراکز پژوهشی استان توسط اعضای شورا از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.


وی با بیان اینکه دستگاه های مختلف دستاوردهای پژوهشی خود را در هفته پژوهش در معرض بازدید عموم مردم قرار می دهند، اظهار داشت: این دبیرخانه نیز همانند دیگر دستگاه ها نمایشگاهی را از( 24 تا 28 آذر) با عنوان یافته های پژوهشی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جهت بازدید پژوهشگران و علاقه مندان برگزار می کند.


دبیری افزود: همزمان با هفته پژوهش عموم مردم می توانند از کتابخانه تخصصی دستاوردهای پژوهشی استان واقع در مجتمع صاحب الزمان بازدید به عمل آورند.
 

پایان پیام/

کد خبر 324286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha