رجوع به قرآن موجب سعادت بشریت می شود

خبرگزاری شبستان: معاون سلامت و اصلاح امور تربیت زندان های کشور اذعان کرد: بشر اگر می خواهد راه سعادت را پیدا کند و به جایی برسد باید با عقل و دل با قرآن ارتباط بر قرار کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، ابوالفضل حجتی پور، معاون سلامت و اصلاح امور تربیت زندان های کشور پیش از ظهر امروز(26آذر) در مراسم افتتاحیه بیستمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان مرد زندان های کشور که در مجتمع رفاهی فرهنگی پردیس نیروی انتظامی مازندران برگزار شد، خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی شناخت راه و روش زندگی است.


وی افزود: در یک مسافرت و یک فعالیت اجتماعی و معنوی اساس کار شناخت موضوع خواهد بود.


این مسئول با بیان اینکه اگر رنج سفر را تحمل کرده اید بخاطر شناخت قرآن است، عنوان کرد: قرآن پایه و اساس زندگی بشر است .


حجت الاسلام حجتی پور ابراز کرد: همه اصول زندگی از احکام امورات روزمره در قرآن موجود است.


وی با بیان اینکه کسی که ادعای مسلمانی داشته باشد نمی تواند با قرآن بیگانه باشد، اظهار کرد: متاسفانه در راه شناخت قرآن برخی مسلمانان دچار انحراف بودند و امروز همه کسانی که ناجوان مردانه برداران دینی خود را می کشند پرچم اسلام در دست دارند و خود را مسلمان می دانند.


معاون سلامت و اصلاح امور تربیت زندان های کشور به چند گروه از جمله اخباریون، اشاعره، متصوففه و اسماعیلیون اشاره کرد و گفت: این گروه در راه شناخت قرآن دچار انحراف شده اند.


این مقام مسئول در ادامه بیانات خود ابراز کرد: برای فهمیدن و درک قرآن نیاز به آشنایی با زبان عربی، احادیث و فرمایشات اهل بیت است.


حجت الاسلام حجتی پور افزود: مهمترین اصل در رابطه با قرآن شناخت لسان قرآن است که راه و رسم زندگی را به ما نشان می دهد.


وی با اشاره به اینکه قرآن با دو زبان عقل و دل با انسان سخن می گوید، اذعان کرد: بشر اگر می خواهد راه سعادت را پیدا کند و به جایی برسد باید با عقل و دل با قرآن ارتباط بر قرار کند.


این مسئول با قرائت آیه ای از قرآن کریم که پیامبر را به تلاوت قرآن در دل شب توصیه می کرد، تصریح کرد: با شناخت قرآن اشک ها در چشم ها جاری می شود و روح با قرآن شست وشو می یابد.


وی با اشاره به خطبه متقین از امام علی (ع) گفت: از ویژگی های متقین اینست که قرآن را در دل شب با ترتیل می خوانند و محزون و منقلب می شوند.

 

معاون سلامت و اصلاح امور تربیت زندان های کشور با بیان اینکه در سازمان های زندان در امور فرهنگی، قرآن به عنوان محور و مبنا است، گفت: تمام سیاست ها در امور اصلاح و تربیت باید با مفاهیم، پیام ها و فرهنگ قرآن هم خوانی داشته باشد.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 324311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha