صدر نشینی دانش آموزان استان یزد در کنکور به عدد20 رسید

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد از صدرنشینی دانش آموزان استان یزد برای بیستمین سال پیاپی در کنکور سراسری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد کاظم رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان از صدرنشینی دانش آموزان استان برای بیستمین سال پیاپی در کنکور سراسری خبر داد.


وی با اشاره به قبولی 56 درصدی دانش آموزان استان در کنکور سراسری گفت: دانش آموزان استان توانستند از نظر درصد قبولی در گروه های ریاضی،انسانی و تجربی در کشور مقام اول و در گروه هنر مقام دوم را کسب نمایند.


رحیمی نژاد تعداد شرکت کنندگان استان یزد در کنکور سراسری را 14 هزار و 931 نفر اعلام کرد و افزود: از این میزان تعداد 8 هزار و 362 نفر در دانشگاه ها و مراکز عالی کشور پذیرفته شده اند.


وی با اشاره به رشد چشمگیر دانش آموزان یزدی گفت: اختلاف استان یزد در سال قبل با استان دوم از نظر میزان قبولی 1 و چهار دهم درصد بوده است و این در حالی است که این میزان در سال جاری به 3 و نیم درصد رسیده است.


مدیر کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه این افتخار آفرینی در حالی محقق شده است که ما از لحاظ منابع مالی،امکانات و نیروی انسانی با مشکلات زیادی روبرو بوده ایم تصریح کرد: این افتخار تنها در سایه شکل گیری مثلی تحت عنوان خانواده،دانش آموز و آموزش و پروش برای بیستمین سال پیاپی در استان یزد محقق شده است.


وی مثلث به وجود آمده درعرصه تعلیم و تربیت استان را وجه تمایز یزد با سایر استان های کشور دانست و اظهار داشت: این موفقیت در راستای انطباق،سازگاری و هم سویی این سه ضلع به دست آمده است.


رحیمی نژد افزود:در پشت این پرده ظاهری، سخت کوشی و دین داری  موجودر در مردم استان یزد است که باعث شده است در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور برندی تحت عنوان برند یزدی به وجود آید.


وی با بیان اینکه دانش آموزان یزدی از لحاظ میانگین نمرات شرکت کنندگان در کنکور نیز در مقام اول کشور قرار دارند افزود: این در حالی است که دانش آموزان استان از نظر معدل قبول شدگان در کنکور سال 92 هم به رتبه اول دست یافته اند.


رحیمی نژاد با تبریک این موفقیت به تمامی دانش آموزان،خانواده ها ،فرهنگیان و تمامی دست اندرکاران تعلیم و تربیت استان گفت: اکنون دانش آموزان استان یزد درمعتبرترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور دارای جایگاه ویژه ای می باشند.


رحیمی نژاد اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سفر به یزد، از چهاردهمین سال این اتفاق به عنوان یک موضوع با اهمیت زیاد یاد کردند، این تاکید ایشان نشان از اهمیت بالای کسب عنوان اولی کنکور برای بیستمین سال پیاپی دارد.


وی با اشاره به برگزاری مراسم جشن افتخار بیستم در روز سوم بهمن ماه در استان افزود: در این همایش از 100 نفر از دانش آموزان برتر استان در زمینه های کنکور ،المپیاد وجشنواره خوارزمی تجلیل می شود.


مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: تجلیل از سه رتبه تک رقمی کشور ، 23 رتبه دو رقمی کشور و تک رقمی مناطق 2و 3 ، 65 نفر رتبه دو رقمی مناطق 2و 3 ، بهترین رتبه شاهد ، بهترین رتبه دانش آموزان استثنایی ، بهترین رتبه های آزمون کاردانی و 9 نفر برگزیدگان المپیاد علمی و جشنواره جوان خوارزمی از دیگر برنامه های جشن افتخار بیستم است.
رحیمی نژاد با اشاره به کاهش درصد قبول شدگان استان یزد در کنکور نسبت به سال گذشته، علت این امر را ناشی از کم شدن پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی و اضافه شدن این ظرفیت به دوره کارشناسی ارشد دانست.


وی خاطرنشان کرد: در سال 91، درصد قبول شدگان 71 درصد بود که این کاهش ناشی از کاهش 20 درصدی دوره کارشناسی دانشگاه‌ها بود که در قبولی‌های کل کشور مشهود است.


این مقام مسئول در ادامه افزود: موفقیت های دانش آموزان استان تنها به امر آموزش ختم نمی شود بلکه در بخش پرورش نیز استان یزد دارای جایگاه ویژه ای در کشور می باشد.
 

وی با اشاره به حضور دانش آموزان استان در مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و ... یادآور شد: در مجموع در زمینه تربیتی و پرورشی در گروه دانش‌آموزان خواهردر رتبه دوم و در گروه دانش‌آموزان برادر در رتبه نخست کشور قرار داریم.

 


 

پایان پیام/

کد خبر 324482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha