تلاش برای تبلیغ دین در مناطق محروم/طبق نیاز وقف کنیم

خبرگزاری شبستان: یکی از مراجع تقلید قم گفت: یکی از کارهای مهم که باید توسط سازمان اوقاف و امور خیریه دنبال شود، موضوع اعزام مبلغان دینی به مناطق محروم برای تبلیغ دین است که باید جزو اولویت‌های کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی چهارشنبه شب (27 آذر) در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف را می‌توان از جمله مصادیق کار برای آینده عنوان کرد و وقف به عنوان صدقه جاریه حتی پس از مرگ انسان هم وجود داشته و در پرونده انسان به واسطه آن ثواب جمع‌آوری می‌شود.
 

وی گفت: سنت وقف حتی پیش از اسلام هم وجود داشته است و اسلام آن را تایید کرد و حتی در دین یهود هم موضوع وقف وجود دارد اما اهمیتی که دین اسلام به آن می‌دهد، دیگر ادیان قائل نیستند.
 

این مرجع تقلید با اشاره به وقف‌های گسترده توسط حضرت علی(ع) گفت: ایشان از نخستین واقفان اسلام بودند که چاه‌های آب و نخلستان های خرما را وقف کرده که هنوز هم وقف ایشان وجود داشته و مردم از آن استفاده می‌کنند.


آیت‌الله سبحانی با اشاره به تبلیغات صورت گرفته در راستای ترویج سنت وقف گفت: در این راستا تلاش های گسترده‌ای انجام شده که جای قدردانی دارد و باید بکوشیم تا نیت واقف اجرایی شود.
 

وی عنوان داشت: یکی از کارهای مهم که باید توسط سازمان اوقاف و امور خیریه دنبال شود، موضوع اعزام مبلغان دینی به مناطق محروم برای تبلیغ دین است که باید جزو اولویت‌های کار قرار گیرد.
 

این مرجع تقلید تصریح کرد: مردم هم باید با وقف‌های گسترده نسبت به این امر مبادرت داشته تا شاهد گسترش مسائل فرهنگی و دینی در جامعه باشیم.
 

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد: باید وقف بر اساس نیاز جامعه باشد و باید ببینیم که چه چیزی نیاز مردم است و آن را وقف کنیم تا مورد استفاده باشد.
 

وی عنوان داشت: همچنین مسئولان اوقاف باید توجه کنند تا تولیت موقوفات نیت را به درستی اجرایی کرده و تنها در مواردی که نیت واقف قابلیت اجرا ندارد، حاکم شرع می‌تواند تصمیم صحیح را بگیرد.
 

این مرجع تقلید با اشاره به وجود بقاع متبرکه گفت: این فضاها امکان تبدیل شدن به فضاهای فرهنگی و تبلیغی را دارند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.
پایان پیام/

کد خبر 324968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha