معلمان محور و ستون آموزش و پرورش هستند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: محور و ستون آموزش و پرورش را معلمان تشکیل می دهند، در حالیکه آنان در بسیاری از تصمیم گیری های آموزش و پرورش کمترین نقش را دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمد رضا وطنی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ترکمن استان گلستان گفت: مدارس و معلمان باید برای پیشبرد اهداف عالی آموزش و پرورش نقش اساسی را ایفا کنند و این مستلزم آن است که آنان ابتکار و توانمندی های خود را اثبات کنند.


وی، با بیان اینکه تفویض اختیار برخی از امور در آموزش و پرورش به مدیران مدارس یک ضرورت است، تصریح کرد: برای واگذاری این مسئولیت ها باید سیستم مدیریتی مجموعه به حد مطلوب رسیده باشد.


وطنی، با تبیین جایگاه آموزش و پرورش در تربیت آینده سازان کشور، افزود: آموزش به تنهایی کافی نیست و آموزش باید مقدمه ای برای پرورش باشد.


وی گفت: آموزش در مدارس باید موجبات تغییر رفتار و پرورش دانش آموزان را فراهم کند تا آینده کشور به نسلی متخصص و متعهد سپرده شود.


مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان خاطرنشان کرد: برای دستیابی به اهداف آموزش و پرورش نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و خانواده‌ها هستیم و برای هر منطقه از استان باید بر اساس شرایط خاص آن منطقه برنامه ریزی شود.


وی، با تاکید بر رسیدگی به مناطق محروم و نقاط مرزی استان گفت: بر این اساس مشاور مدیرکل آموزش وپرورش استان گلستان در امور مناطق مرزی انتخاب شد و به زودی در جهت رفع مشکل این مناطق اقدامات اساسی صورت خواهد گرفت.


نازمحمد ولی پور، نماینده سابق شهرستان های بندرگز، کردکوی، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: رسیدگی به مشکلات دانش آموزان و معلمان مناطق محروم باید با اولویت ویژه صورت گیرد.


وی افزود: به دلیل کمبود فضای آموزشی در شهرستان های بندرترکمن و گمیشان، بالغ بر 40 مدرسه به صورت مختلط اداره می شود و این نیازمند توجه ویژه به این مناطق است.


ولی پور، با بیان اینکه قشر فرهنگی از پیش قراولان خط مقدم جهاد فرهنگی محسوب می شوند، اظهار داشت: باید تدابیری اندیشیده شود تا وضعیت معیشتی این قشر از جامعه به حد مطلوب برسد.


پایان پیام/
 

 

 

کد خبر 325188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha