کانون های فرهنگی وهنری مساجد در رشد و توسعه فرهنگی نقش بسزایی دارند

خبرگزاری شبستان:رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان گفت:کانون های فرهنگی وهنری مساجد با جذب جوانان مومن در رشد و توسعه فرهنگی نقش مهم و بسزایی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام سید محمود ترابی در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان، مهمترین هدف ایجاد و راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد را اجرای کارهای فرهنگی دانست و افزود: کانون ها فرهنگی وهنری مساجد با جذب جوانان مومن در رشد و توسعه فرهنگی نقش مهم و بسزایی دارند.


وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون مسائل فرهنگی و بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم معظم له همواره مسئله ارتقاء فرهنگ جامعه بوده است، گفت:در دیدار اخیر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایشان بر این موضوع مهم و اساسی تاکید شد.


نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه پژوهش و تحقیق باید در اولویت کارهای فرهنگی قرار گیرد و به صورت ویژه به آن پرداخته شود، افزود: باید از نعمت های موجود در کشور بهره برداری شود و فرهنگ عمومی نیز خود یک برکت که باید از آن به خوبی استفاده شود.


عبدالرحمان رستمیان تصریح کرد: اجرای کارهای فرهنگی نیاز به احساس مسئولیت دارد و فرار از اجرای آن به کشور ضربه وارد می کند.


مرتضی علی آبادی فرماندار دامغان گفت :اجرای کارهای فرهنگی عزم و اراده جدی می طلبد و همگان باید همت کنند و خود را در اجرای بهتر این موضوع مسئول بدانند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ،در این جلسه گزارش کمیته تخصصی عفاف و حجاب شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان ارائه و درخصوص برگزاری آئین عزاداری حضرت رسول اکرم (ص) در روز 28 صفر در سطح این شهرستان تصمیم گیری شد.


پایان پیام/ 

کد خبر 325399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha