برگزاری عزاداری یکپارچه مردم فارس در روز اربعین حسینی

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای هیئت های مذهبی شیراز از برگزاری عزاداری یکپارچه مردم فارس در روز اربعین حسینی خبر داد و گفت: عزاداران حسینی برای حضور در مراسم از سراسر فارس خود را به شیراز می رسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، مظفر مختاری، رئیس شورای هیئت های مذهبی شیراز، امروز (30آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروزه شیعیان به صورت پیاده به سوی حرم مطهر امام حسین (ع) می روند، گفت: این مهم باعث می شود تا نهضت عاشورا همواره در اذهان زنده تر و پویا تر از قبل باقی بماند.


وی از راه اندازی 20 کمیته برای برگزاری عزاداری یکپارچه مردم شیراز در روز اربعین خبر داد و افزود: حدود پنج هزار نفر از سراسر استان در قالب یکصد کاروان خود را برای حضور در این تجمع بزرگ به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) می رسانند.


این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: 450 دستگاه اتوبوس نیز برای حمل و نقل این افراد در نظر گرفته شده است که از 9 ورودی ایاب و ذهاب را پوشش می دهند.


مختاری با یادآوری اینکه نماز جماعت در سه نقطه در ظهر روز اربعین برپا می شود، یادآور شد: صحن حرم مطهر، سه راه احمدی تا سه راه نمازی و سردزک مناطقی هستند که نماز جماعت، برگزار می شود.


مختاری از برپایی حدود 70 ایستگاه صلواتی در خیابان های منتهی به حرم و دیگر مناطق شیراز خبر داد و افزود: این مراسم ساعت 9 روز اربعین در صحن مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برپا می شود.


پایان پیام/

کد خبر 325587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha